SMTP-servers

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
In mijn Thunderbird heb ik diverse mailboxen staan van Google Mail (GMaiil). Een van guido@domein1, een van guido@domein2.
De uitgaande mail wordt verzonden via de SMTP-server die ik in Thunderbird heb opgegeven, conform de instructies van Google (SSL/TLS met als gebruikersnaam je Google-gebruikersnaam). Als ik daar guido@domein1 invul, dan worden alle uitgaande mails, (ook die van guido@domein2) verzonden met als afzender guido@domein1. Dat is echter niet de bedoeling.

Hoe geef ik hier een tweede SMTP-server op die ik kan gebruiken bij guido@domein2?

Je kunt bij "accountinstellingen" toch kiezen welke SMTP server je wilt gebruiken? Je kunt er net zoveel instellen als je wilt.

Ga naar Extra -> Accountinstellingen -> klik dan de juiste account aan, hier kun je dan bij "Uitgaande server (SMTP )de keuze maken welke SMTP je wilt gebruiken.
Je kunt ook nog extra SMTP instellingen toevoegen als je helemaal naar onderen scrollt.

Laatst bewerkt:
Je kunt bij "accountinstellingen" toch kiezen welke SMTP server je wilt gebruiken? Je kunt er net zoveel instellen als je wilt.

Ga naar Extra -> Accountinstellingen -> klik dan de juiste account aan, hier kun je dan bij "Uitgaande server (SMTP )de keuze maken welke SMTP je wilt gebruiken.
Je kunt ook nog extra SMTP instellingen toevoegen als je helemaal naar onderen scrollt.

Volgens mij kan ik bij de verschillende accounts zelf NIET aangeven welke smtp-server bij welk account gebruikt moet worden. Onderaan de linkerkolom in het scherm Accountinstellingen staat wel "Uitgaande server (SMTP)", maar ook hier kan ik niet aangeven welke server bij welk account hoort.
Volgens mij heeft deze optie wel in eerdere Thunderbird-versies (< 3.0.4) gezeten.

Het maakt helemaal niet uit wat er via welke SMTP server wordt verzonden, heeft geen enkele invloed op de afzender!

Ik heb hier precies hetzelfde, meerdere email-accounts, zowel @gmail, @ziggo, @mijn domein etc.
Wanneer ik bij het aanmaken van een nieuw bericht maar aangeef welke afzender gebruikt moet worden, gaat het gewoon goed, allemaal via dezelfde gmail smtp server

Wanneer ik bij het aanmaken van een nieuw bericht maar aangeef welke afzender gebruikt moet worden, gaat het gewoon goed, allemaal via dezelfde gmail smtp server

Ik heb Thunderbird doorgeworsteld, maar ik kom geen optie tegen om diverse afzenders (en daarmee verschillende SMTP-servers) aan te geven.
De mail wordt wel verzonden via smtp.gmail.com, maar doordat er geauthenticeerd moet worden, heb ik bij het SMTP-account mijn e-mailadres van account 1 opgegeven. Als ik een mail stuur van account 2, dan wordt er geauthenticeerd met account 1 en verschijnt emailadres 1 boven het bericht...

Je hoeft ook geen verschillende SMTP servers aan te geven, alleen een ander email-adres als afzender, meer niet!

Je hoeft ook geen verschillende SMTP servers aan te geven, alleen een ander email-adres als afzender, meer niet!

In het menu waarin ik de SMTP-servers definieer, moet ik de authenticatie opgeven aan de hand van e-mailadres en wachtwoord...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan