Snap er niets meer van!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Madelon

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2004
Ook al is het vorige bericht een poosje geleden geplaatst, wil ik toch proberen op deze plek een antwoord te krijgen op mijn wanhoopsvraag.:confused:
Na het formatteren van de schijf heb ik Windows 98 opnieuw ge"installeerd (dit is direct al een voorbeeld van mijn probleem: ik krijg het trema niet meer OP de i)
Ik heb geen flauw idee hoe de toesenbordtaal v'o'or (dit lukt ook niet meer!) het formatteren ingesteld was. Nu staat hij op Engels (Verenigde Staten). Alle adviezen uit de vorige berichten heb ik al uitgeprobeerd en niets schijnt te werken. Ik laat de computer elke keer opnieuw opstarten.:rolleyes:
Na heel veel geprobeer zitten de tekens weer op hun (voor mij) juiste plek, alleen willen die dingen er niet bovenop (trema, accenten en dat Spaanse slangetje). Dat lukte eerst wel. Ik typte dan bv. " en dan kon je het teken nog niet zien totdat ik de letter eronder typte. Klinkt nu vast ingewikkeld. Ik hoop dat iemand dit begrijpt.

Laatst bewerkt:
Staat er naast je klokje op je taakbalk een icoontje met "NL"of "EN" of iets dergelijks?
Klik daar eens dubbel op, en vertel welke talen zijn geinstalleerd.
Welk merk / type toetsenbord heb je? (zie onderkant toetsenbord)

Hi Mario, heb ik al gedaan en dat werkt ook niet.
Hi Paul, ik heb ervoor gekozen om geen icoontje in de taakbalk te hebben, maar in het configuratiescherm - toetsenbord heb ik Engels (Verenigde Staten) als enige keus staan.
Op mijn toetsenbord staat onderop: MITSUMI Keyboard Unit en dan boven een barcode: USA (INTL) MODEL KFKEA4SA

En staat de taal exact op En Engels (Verenigde staten) / Verenigde staten 101

Exact zoals hier, en als screenshot?

Laatst bewerkt:
HET WERKT!!!!!!!! Kijk maar: geïnstalleerd-vóór. Dank Esjeka voor het advies dat geholpen heeft, ik heb je aanwijzing precies gevolgd en dank aan de anderen die gereageerd hebben. 't is een hele opluchting dat het gelukt is.
Heb nog een heel klein vraagje achteraf: hoe kan ik het Chello logo wegkrijgen? Vind het echt lelijk!
Groeten voor jullie
:D
Madelon

Hi Gezina,
Ik heb het artikel gelezen en schrok van wat er kan gebeuren als het fout gaat. Ik heb net een 3 weken durend probleem achter de rug (mijn modem is door UPC geswapt en het lukte maar niet om een internetverbinding tot stand te brengen).
Het laatste probleem (het toetsenbord!) is gisteren verholpen en ik denk dat ik eerst maar weer even ga genieten van m'n putertje. Dan maar tegen dat idiote Chello-ding aankijken :rolleyes:
Bedankt voor de tip!
Madelon

Gelijk heb je maar mocht er iemand langskomen met een gedegen pc-ervaring...:D

Nog een tipje voor misschien later. :)

Een tweakje waarbij je niet zelf in het register hoeft te zooien: http://www.dougknox.com/utility/
Rechts staat > Remove IE/OE Branding

Daar is dit op te lezen: "To use: Download the Unbrand.vbs file and save it to your hard drive. Double-click the Unbrand.vbs file and enter the information as you desire. Close and restart IE and/or OE, if they're open."

Geef wel je Antivirus 1x toestemming, die zal wel gaan ratelen omdat het een .vbs-file is.

Geeske, dat is abacadabra voor mij! Ik heb me er in verdiept en kwam bij : "Enter the information as you desire". Wat zou ik daar dan in moeten vullen zonder schade aan te richten? Vergeet niet dat je met een volkomen leek aan 't communiceren bent. :o
Het lijkt me trouwens wel nuttig om een opleiding te gaan volgen in deze materie, wat natuurlijk wel leuk is voor de wintermaanden. Maar eerst moet ik Word en Excel onder de knie krijgen.
Vertel je me please nog wat meer over dat "Tweakje".?
Groetjes,
Madelon

Ik kan ook niet bij je kijken mocht er wat mis gaan. (alhoewel het vrij eenvoudig is maar dat is makkelijk gezegd) Wacht er dan even mee en sla dit topic zolang op zodat eventueel iemand anders dat vóór je kan doen.

Hi Geeske, 'k heb het gewoon gedaan en je had gelijk, het was niet moeilijk. Dat ding is gelukkig verdwenen!!!:cool: Dank voor je hulp :thumb:
Groetjes,
Madelon

Geplaatst door Madelon
Hi Geeske, 'k heb het gewoon gedaan en je had gelijk, het was niet moeilijk. Dat ding is gelukkig verdwenen!!!:cool: Dank voor je hulp :thumb:
Groetjes,
Madelon

Applaus voor je zelf Madelon!!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan