snap er niets van linksys wrt54g

Status
Niet open voor verdere reacties.

amsluiter

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
ik ben echt een leek qua computers. Internet doet prima maar kan het niet bveiligen. Heb het verhaal doorgelezen maar gaat meteen al mis. Als ik mn ip adres invoer krijg ik de "startpagina" van linksys, maar de helft is leeg en kan de helft niet zien. Als ik bij netwerk de beveiliging verander heb ik zelf geen internet meer aangezien het niet overeenkomt met de beveiliging van linksys.
Weet iemand in makkelijke woorden wat ik moet doen???

groetjes anke (die blijkbaar geen verstand van computers heeft :(

antwoord

ja die heb ik doorgelezen maar kom al niet in het scherm van de linksys om daar iets in te veranderen dan krijg ik een pagina met halve velden zeg maar en delen die weg zijn

Heb je geen installatie cd dan? Misschien geeft deze het wel goed aan?

En heb je wel het goede wachtwoord login naam ingevuld?

Plaats anders eens een screenshot van hetgeen je ziet (Uiteraard wel gevoelige informatie maskeren)

Dus wat krijg je te zien wanneer je http://192.168.1.1 bezoekt.

Als ik mn ip adres invoer krijg ik de "startpagina" van linksys, maar de helft is leeg en kan de helft niet zien.(

Weet niet wat je hiermee bedoelt maar ik doe 'een gooi'
- je beeldschermresolutie staat niet goed, maar dat zou je dan ook aan andere schermen in je browser moeten merken doordat je horizontaal moet schuiven om alles van de pagina te kunnen zien.
- de op de router geïnstalleerde setupsoftware is niet in orde.

Heb je hem nét nieuw, dan zou ik ermee teruggaan en omruilen.
Zo niet, dan kan je proberen een firmware-update te doen mits je natuurlijk met een bekabelde verbinding tussen computer en router wél een internetverbinding hebt.

Hier nog een keer een algemene uitleg over de beveiliging, met onderin een link naar die voor diverse Linksys routers:
http://www.vanveelen.eu/valijn/Draadloos netwerk beveiligen.htm

Laatst bewerkt:
Bij 192.168.1.1 moet je als password admin invoeren, geen gebruikersnaam. Je kan beveiligen onder het tabblad secruity.

raadsel

het ligt niet aan de beeldschermresolutie ik zie zeg maar echt niets (hoe plak ik een i?internetpagina? via knippe en plakken??? de router is niet net nieuw maar nooit beveiligd. Ik heb al een nieuwe setup geprobeerd maar als ik het knopje op de linksys in moet drukken helemaal links blijft hij knipperen en gaat niet meer uit......

wat nu te doen....

Je bedoelt de resetknop? Houdt je die langer dan 10 seconden in?

Als het goed is moeten dan alle lampjes uit gaan en dan na een poosje een voor een weer aangaan.

Als ik je goed begrijp kun je dus helemaal niet inloggen? Zodra jij naar je router-pagina gaat (192.168.1.1) krijg je geen venstertje in beeld waarin je je inloggegevens moet invullen?

antwoord

nee niet de resetknop een knop links van de router die moest ik volgends de handleiding indrukken om hem te beveiligen ?!?
Idd als ik mn ipnummer intoets krijg ik wel het beginscherm van de linksys maar het zijn maar halve velden en kan er verder niets mee :mad:

Er is geen fysieke knop op het apparaat die voor een beveiliging zorgt voor zover ik weet.

De beveiliging moet je via de Setup doen.

Reset het apparaat eens en kijk of je dan wel wat zichtbaars te zien krijgt wanneer je naar de setup gaat (192.168.1.1)

dat heb ik gedaan maar krijg hetzelfde beeld. Hoe moet ik een kopie maken van wat ik dan zie dan kan ik je het laten zien hoe het eruit ziet....

gr

Op je toetsenbord zit een knop "Prnt Scrn" (o.i.d.) die druk je in wanneer je het juiste venster voor je neus hebt.

Vervolgens open je Paint, hier kies je voor Plakken (CTRL+V).
Daarna moet je hem even opslaan als .JPG en kun je hem hier als bijlage toevoegen mits hij kleiner of gelijk aan 100Kb is.

dit zie ik

dit zie ik dus en kan niets invullen zeg maar.....

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    90,5 KB · Weergaven: 75
Kijk dat maakt je verhaal wat duidelijker :)

Probeer eerst eens een harde reset (De reset-knop langer dan 10 seconden ingedrukt houden)

Wanneer alle lampjes uit zijn kun je de knop loslaten.
Als ze dan weer aan zijn ga je naar 192.168.1.1 en log je in met "admin" als gebruikersnaam en wachtwoord.

Krijg je dan nogsteeds hetzelfde scherm probeer dan of je naar dit adres kunt: http://192.168.1.1/setup.cgi?next_file=Factorydefaults.htm
Lukt dat en zie je 2 bolletjes die je kunt selecteren? Kies dan de eerste en druk op "Save Settings"

hoi

bedankt voor eht antwoord, hela$as na de reset zie ik weer het halve scherm en de kink werkt ook niet. Het eerste bolletje staat al aangevinkt, maar save settings zie ik ook niet.....

ik denk dat ik dan toch maar iemand moet laten komen en er maar voor moet betalen:confused:

Hoi,

Nog een laatste poging!
Kijk naar bijgaande afbeeldingen waar je met een puntig voorwerp in moet prikken gedurende zo'n 10 seconden!
Dat moet je natuurlijk doen, terwijl je router nog aan staat.
Na die tien seconden start de router opnieuw op.
Heb je hierna nog problemen met de schermen in de setup, dan helpt het w.s. niet zoveel er iemand bij te halen, want ook hij/zij zal je mededelen dat de router niet in orde is.
Alleen en mogelijke firmware update kan mogelijk nog helpen.
Werkt dat ook niet, dan rest je niets anders dan (voor zo'n dertig tot veertig euri) een 'dezelfde' nieuwe te kopen.

Sorry, hierbij alsnog de afbeelding

Bijlagen

• scrn.JPG
    scrn.JPG
    14,5 KB · Weergaven: 59
Volgens mij heeft de TS dat al gedaan aangezien ik hem/haar daar al meerdere malen op heb gewezen. :(

Het handigste voor ons allemaal lijkt mij een telefoontje plegen met de Linksys-servicedesk (0800 020 0101)

Heb hier uitstekende ervaring mee :thumb:

Als je na afloop dan even hier een update wilt plaatsen met hopelijk de oplossing dan is iedereen weer blij :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan