snap er niets van linksys wrt54g

Status
Niet open voor verdere reacties.

amsluiter

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
ik ben echt een leek qua computers. Internet doet prima maar kan het niet bveiligen. Heb het verhaal doorgelezen maar gaat meteen al mis. Als ik mn ip adres invoer krijg ik de "startpagina" van linksys, maar de helft is leeg en kan de helft niet zien. Als ik bij netwerk de beveiliging verander heb ik zelf geen internet meer aangezien het niet overeenkomt met de beveiliging van linksys.
Weet iemand in makkelijke woorden wat ik moet doen???

groetjes anke (die blijkbaar geen verstand van computers heeft :(

antwoord

ja die heb ik doorgelezen maar kom al niet in het scherm van de linksys om daar iets in te veranderen dan krijg ik een pagina met halve velden zeg maar en delen die weg zijn

Heb je geen installatie cd dan? Misschien geeft deze het wel goed aan?

En heb je wel het goede wachtwoord login naam ingevuld?

Plaats anders eens een screenshot van hetgeen je ziet (Uiteraard wel gevoelige informatie maskeren)

Dus wat krijg je te zien wanneer je http://192.168.1.1 bezoekt.

Als ik mn ip adres invoer krijg ik de "startpagina" van linksys, maar de helft is leeg en kan de helft niet zien.(

Weet niet wat je hiermee bedoelt maar ik doe 'een gooi'
- je beeldschermresolutie staat niet goed, maar dat zou je dan ook aan andere schermen in je browser moeten merken doordat je horizontaal moet schuiven om alles van de pagina te kunnen zien.
- de op de router geïnstalleerde setupsoftware is niet in orde.

Heb je hem nét nieuw, dan zou ik ermee teruggaan en omruilen.
Zo niet, dan kan je proberen een firmware-update te doen mits je natuurlijk met een bekabelde verbinding tussen computer en router wél een internetverbinding hebt.

Hier nog een keer een algemene uitleg over de beveiliging, met onderin een link naar die voor diverse Linksys routers:
http://www.vanveelen.eu/valijn/Draadloos netwerk beveiligen.htm

Laatst bewerkt: