Snapshot <- -> Dynaset

Status
Niet open voor verdere reacties.

freekfrens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Beste forumleden! Wie kan mij helpen met het volgende?

In access 2000 vul ik een procesbewaking database door middel van een invulformulier. Ditzelfde invulformulier wordt ook gebruikt om actieve processen die al zijn ingevoerd te bewerken. Er zit een zoekfunctie op het formulier (keuzelijst met invoervak) waarmee gezocht kan worden op adres.

Wat ik nu zou willen is dat wanneer het formulier geladen wordt de velden niet bewerkt kunnen worden met uitzondering van het zoekveld. Vervolgens moet een gebruiker via een knop "bewerken" toegang krijgen om alle velden te kunnen bewerken.

Inmiddels heb ik het formulier de eigenschap "snapshot" gegeven waarmee ik bereikt heb dat bij het laden van het formulier alleen het zoekveld gebruikt kan worden. Wat mij niet lukt is om te switchen (d.m.v. een opdrachtknop) naar "dynaset" en viceversa. Weet iemand hier een VB code voor die ik achter deze opdrachtknop kan zetten?

Deze code kan je achter die knop zetten.
Code:
msgbox "Dit is niet mogelijk!"
Flauw he?:rolleyes:

Wat je wel kan doen is een dynaset query gebruiken en je controls te locken.:thumb:

Is het ook mogelijk om alle controls te locken op een formulier met uitzondering van mijn zoekveld-keuzelijst met invoervak??

Dan kan ik mijn probleem namelijk oplossen. :D

Natuurlijk.

Gebruik de TAG property van alle controls die je nodig hebt. Vul die met een bepaalde tekst bijvoorbeeld "LOCKME". Loop alle controls op je form langs en als de tag overeenkomt met die tekst, kan je het control locken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan