snapshot verzenden via outlook HTML opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
1.128
Beste forummers, Als ik vanuit Access (2003) een rapport als snapshot verstuur via outlook dan opent outlook altijd in "tekst opmaak" en niet in HTML. Ik krijg dan dus ook niet mijn handtekening automatisch. Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen ? Hartelijk dank alvast. Friend
 
Hoe verstuur je de mail nu? Via SendObject?
 
Laatst bewerkt:
OctaFish. Michel, Ik kies rapport, afdrukvoorbeeld, verzenden naar, e-mailadres(als bijlage), snapshot format
In access 2002, Friend
 
Ik vermoed dat je dan vast zit aan Tekstopmaak voor je mail. Je kunt wel een HTML mail versturen, maar dat gaat vrees ik alleen via een Outlook sessie die je moet openen met een knop op je formulier. Zeker weten doe ik het overigens niet. Je kunt uiteraard altijd vanuit de nieuwe mail de opmaak veranderen naar HTML mail, en daarna via <Invoegen>, <Handtekening> als nog de handtekening er bij zetten, maar dat doe je nu denk ik ook al?
 
OctaFish, Michel, dat laatste doe ik inderdaad nu ook al. Ik dacht misschien kan ik mijzelf 2 handelingen besparen. Datzelfde probleem is er trouwens ook in Access 2010. Jammer. Misschien dat iemand nog een helder idee heeft. Thanks for your input :thumb: Friend
 
Het idee is dus om de hele mailprocedure via VBA aan te sturen, zodat je wel met HTML mail kunt werken ;)
 
OctaFish, Michel, en daar loop ik nu vast :eek: zonder een proef voorbeeld ... dus mocht je een kleine database hebben waarin dit zichtbaar is dan hou ik mij van harte aanbevolen. Ik zou het zo graag willen veranderen zodat dit meer automatisch gaat. Thanks :) Friend
 
Ik heb thuis wel een aardig voorbeeldje.... Zal hem vanavond posten!
 
En hier is-tie.... Er zitten twee formulieren in; de ene gebruikt Sendobject met platte tekst, de ander kun je gebruiken om HTML tekst op te maken.
 

Bijlagen

  • email_verzenden v2k3.rar
    48,3 KB · Weergaven: 45
OctaFish, Michel, Hartelijkd dank :thumb: Ga er vanavond naar kijken. Thanks, Friend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan