huppelpaard
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 mei 2018
Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een oplossing wat veel gebruikt gaat worden.
wij werken met heel veel leveranciers en artikelen en soms is er een controle nodig om bestanden met elkaar te vergelijken.
wat wil ik bereiken?
- een controle of artikel nummers kloppen bij die ene leverancier
- een controle of de artikel prijs nog klopt wat in ons systeem staat.
alles kan met excel gecontroleerd worden
wij werken met losse bestanden (per leverancier) dit zou naar mijn ogen ook 1 bestand kunnen zijn dmv een power query.
Wat is er aan de hand?
Mensen wijzigen soms realtime gegevens en die komen niet overeen met de originele importeer lijsten.
wanneer een lijst opnieuw geïmporteerd wordt dan worden de realtime prijzen overschreven.
Ik zoek dus een oplossing om 2 excel bestanden te vergelijken met elkaar. (wij kunnen realtime prijzen exporteren naar excel)
Nu heb ik meerdere opties:
namelijk:
Per bestand via beeld naast elkaar weergeven en visueel controleren.
voorwaardelijke opmaak toepassen op dubbele waardes
verticaal zoeken toepassen eventueel index/vergelijken
Je moet je voorstellen dat als alles in 1 bestand staat er 1.000.000 regels zijn en indien er losse bestanden vergeleken worden max 250 regels. de kans dat in 1.000.000 1 dezelfde waarde voorkomt is groter dan dat je losse bestanden vergelijkt.
hoe zouden jullie dit aanpakken?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ben op zoek naar een oplossing wat veel gebruikt gaat worden.
wij werken met heel veel leveranciers en artikelen en soms is er een controle nodig om bestanden met elkaar te vergelijken.
wat wil ik bereiken?
- een controle of artikel nummers kloppen bij die ene leverancier
- een controle of de artikel prijs nog klopt wat in ons systeem staat.
alles kan met excel gecontroleerd worden
wij werken met losse bestanden (per leverancier) dit zou naar mijn ogen ook 1 bestand kunnen zijn dmv een power query.
Wat is er aan de hand?
Mensen wijzigen soms realtime gegevens en die komen niet overeen met de originele importeer lijsten.
wanneer een lijst opnieuw geïmporteerd wordt dan worden de realtime prijzen overschreven.
Ik zoek dus een oplossing om 2 excel bestanden te vergelijken met elkaar. (wij kunnen realtime prijzen exporteren naar excel)
Nu heb ik meerdere opties:
namelijk:
Per bestand via beeld naast elkaar weergeven en visueel controleren.
voorwaardelijke opmaak toepassen op dubbele waardes
verticaal zoeken toepassen eventueel index/vergelijken
Je moet je voorstellen dat als alles in 1 bestand staat er 1.000.000 regels zijn en indien er losse bestanden vergeleken worden max 250 regels. de kans dat in 1.000.000 1 dezelfde waarde voorkomt is groter dan dat je losse bestanden vergelijkt.
hoe zouden jullie dit aanpakken?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Laatst bewerkt: