Snel configureren van pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

bob333

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2011
Beste lezers,

Ik ben op mijn werk vaak bezig met het inrichten van nieuwe of gebruikte laptops. Soms wel 15 per week.

Ik gebruik dan Ghost om een image op de desbetreffende pc te zetten, maar er blijven dan nog een hele hoop configuratie problemen over die ik vervolgens met de hand moet doen voor een nieuwe gebruiker die inlogt op de pc in het domein.
Zoals de achtergrond instellen. Het configureren van outlook. De updates installeren. Het nederlands toetsenbord verwijderen. Internet explorer configureren. etc.

Bestaat er een programma die je zo kan instellen zodat dat met 1 druk op de knop voor mij kan doen, of eventueel een hulp is om dit te versnellen?

Alvast bedankt voor de reacties

Hallo Bob333.
Een computer is als een orkest: alle onderdelen moeten op elkaar zijn afgestemd. Maar net zoals een orkest anders is samengesteld naargelang van het oeuvre dat het brengt, hangen uw prioriteiten op het vlak van de verschillende computercomponenten af van het gebruikersprofiel. Ik heb daar ook eens naar gezocht in het verleden, maar kan hier geen enkele documentatie bij vinden. En ieder mens wilt dan weer dit en dan weer dat. Het lijkt mij onbegonnen werk. Sorry dat ik je niet verder kan helpen.
Misschien weet iemand anders het antwoord en de oplossing. Groet.

Bedankt voor je reactie! Jammer! Misschien moet ik Andes zelf iets maken in een batch bestand ofzo!

In tegenstelling tot wat Manamana zegt, heeft een beetje orkest ook een dirigent. In de computerwereld heet die persoon systeembeheerder. Het is zeer goed mogelijk om al jouw wensen om te zetten in een stuk automatisering alleen is het niet even een receptje wat je kunt nalopen. Mijn voorstel is om iemand tijdelijk in te huren die deze taak verder voor je kan automatiseren en je domein fatsoenlijk kan inrichten. Het voordeel voor jou is dat je dan ook weer eens aan de rest van je werkzaamheden toekomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan