• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

snel datum invoeren volgens afwijkende indeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om op een snelle manier een datum in te voeren. Het format staat vast: dd MMM yyyy (29 APR 2020). Echter, ik heb een Nederlandse versie van Office 2019 en de afgekorte maanden MOETEN in het Engels staan.
Daarbij komt de moeilijkheid dat de hele werkmap als tekst moet worden opgeslagen.

Het gaat om een hele reeks data en zou dit graag met alleen het numerieke toetsenbord willen invoeren.

De werkmap is voorzien van een reeks macro's waar ik verder niet bij kan komen, dus ik kan ook geen nieuwe macro toevoegen.

Wie helpt mij aan een tip om dit gemakkelijk toe te passen?

Vriendelijke groet,
Guido

Dat kan de de celeigenschappen aan te passen

Code:
[$-en]dd-mmm-jjjj

Code:
[$-en]dd-mmm-jjjj

Dat is 'm nagenoeg helemaal. Ik was alleen vergeten aan te geven dat de maand in hoofdletters dienen te worden weergegeven.
Ik kan ook naderhand alle kolommen nalopen en deze handmatig omzetten, maar als het met de celeigenschappen zou kunnen, ben ik helemaal gelukkig!

Vriendelijke groet,
Guido

P.S. Waar haal je deze kennis vandaan?

Deze staat standaard tussen de opties volgens mij

Volgens mij kan je de weergave van tekst niet via de celeigenschappen beïnvloeden en heb je een extra kolom nodig.

Code:
[B]=HOOFDLETTERS(TEKST(A1;"[$-en]dd-mmm-jjjj"))[/B]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan