snel downloaden met uTorrent

Status
Niet open voor verdere reacties.

16Jurre16

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2008
Hey Allemaal. Ik heb al vrij lang een ontzettend irritant probleem, namelijk dat het torrent programma waarmee ik werk "uTorrent" hartstikke langzaam download. Bijvoorbeeld : ik download een pc-spel en dan staat er status "Downloading", maar voert hij dus echt helemaal niks uit. Of dat hij WEL download (meestal ALLEEN audio-bestanden), maar dat het verschrikkelijk langzaam gaat. Kortom: het downloaden gaat en is 1 en al *****. Bijna iedereen die ik ken kan downloaden, en ook lekker snel enzo, en geen gekloot met het gedownloade bestand enz enz. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen:D:D:D:thumb::thumb::thumb:, o ja ik heb ook wel eens gehoord dat als je zogenaamde "poorten" openzet dat dan het downloaden veel sneller gaat.:(:(:(.

Laatst bewerkt:
ten eerste licht het ook aan de seeders en leechers. Als er veel seeders zijn (seeders zijn delers) dan gaat die ook sneller.

Als je poorten open zet gaat die inderdaad sneller. Ik weet niet of je een router hebt, anders kan je daar je poorten open zetten. Maar probeer maar eerst in je firewall open te zetten, waarschijnlijk dat die het ook doet..

Owh ja je kan uiteindelijk zien of je poorten open staat, als onderaan utorrent een groen logo staat, nu staat er bij jouw waarschijnlijk een rood of oranje/geel tekentje.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Allereerst ga je naar Utorrent:

-Options
-Preferences
-Connection

Nu vul je bij Port used for incoming connections: 50005

Nu druk je op Apply en dan op Oke.

Nu ga je je poorten in je firewall open zetten, deze is instructie is voor windows XP, ik naam aan dat je die gebruikt, zo niet dan moet je ff zeggen want dan leg ik het in vista taal uit,

Ga naar start / mijn netwerklocaties zie je staan, klik met rechtermuisknop erop dan eigenschappen / je ziet een pctje / klik met rechtermuisknop op pctje / eigenschappen / geavanceerd / instellingen / uitzonderingen / poort toevoegen .

bij naam: Utorrent1

poortnummer: 50005

en dan TCP en dan oke

Nu doe je nog keer poort toevoegen, alles gewoon hetzelfde maar nu doe je UDP aanvinken en dan oke

Nu herstart je je pc

En start je utorrent ( meestal duurt het 10 min voordat die groen word)

en zeg ff of alles gelukt is en dat alles het doet

Hey, allereerst bedankt voor je antwoord. Zal ik al lang op te wachten.:thumb:, enne, ik gebruik inderdaad Windows XP, maar ik weet niet of ik een router heb, en welke naam dat dan is. Is het trouwens niet erg lastig om alles te doen wat je hebt gezegd (poorten open zetten enz. enz.?), hoor graag van je!, ben later weer online, want moet nu ff eten. Dus sorry.:confused: :o ,ja ik heb ff gekeken of dat icoontje onderaan uTorrent groen is, en dat is hij NIET, hij is namelijk geel een soort van driehoek met een zwart uitroepteken erin.

Laatst bewerkt:
het is heel simpel om alles in te stellen ik heb het keurig netjes stap voor stap uitgelegd, het kan niet mis gaan, als
je meer vragen hebt stel ze gerust. Doe wel ondertussen alle dingen die ik gezegt heb dat je moet doen

als je geen router hebt, maakt niet veel uit we proberen eerst wel hoe ik het erboven uit heb gelegd

Laatst bewerkt:
Hey Tomtom1, moet je eigenlijk de naam van mijn router nog weten voor het geval dat???:cool:

probeeer eerst eens wat ik zeg

heb je dat gedaan?

Het is min of meer gelukt, maar wat ik dus nu weer krijg is dat uTorrent, nadat ik mijn pc opnieuw opgestart was, heel erg "druk" bezig is, d.w.z.: de "DHT" en de "downloadsnelheid" schommelen en veranderen steeds heel erg, bijv. van 5.1 naar 4.6, en wat er ook nog bij komt kijken is dat dat icoontje onderin waar jij het al eerder over had gehad maar steeds NIET groen word....:(:confused:.

En je downloads hebben allemaal genoeg seeders en leachers?

Want bij een download met 1 seeder en 20 leachers, zal de download erg langzaam gaan ten opzichte van 20 seeders en 1 leacher.

En jou eigen verbindingssnelheid heeft ook invloed.

Nee hoor, daar let ik natuurlijk wel op. Maar wat ik vaak zie is dat je bij PC-spellen heel weinig seeders hebt, maar juist veel leechers, bijv. bij het spel "Medal of Honor" zijn er heel erg weinig seeders en juist heel veel leechers, als ik op *KNIP* kijk, de download torrent site voor het downloadprogramma die ik gebruik, uTorrent:thumb:.

Laatst bewerkt door een moderator:
owkj maak ff in je router poorten open

welke router + versie heb je

staat vaak op je router zelf

ja heb net een test gedaan of die poort die jij zei wel open was, namelijk poort 50005, maar die was uiteindelijk NIET open, tenminste dat zei Internet Explorer. Toen werd ik via die test naar www.portforward.com geleid, en zodoende heb ik daar de naam en type van mijn router opgezocht en erop geklikt, en ben ik nu bezig via een stappenplan op die site het voormekaar te krijgen, maar nou hoor ik dus weer dat mijn pc helemaal niet via een router gaat, maar gewoon via een kabe, dus misschien kan je me daarmee verder helpen. mijn router is alleen voor mn laptop. :):):).

Dan word het dus de poort openzetten in je firewall, die van windows of de firewall die je zelf hebt geinstalleerd.

gebruik je naast de standaard windows firewall ook nog andere firewall?

nog iets, doe dit is:

ga naar start / uitvoeren / tik cmd (enter) / je ziet zwart schermpje / tik ipconfig (enter)

wat staat er bij standaard gateway

Ok, wacht even hoor, even de dingetjes op een rijtje: Ik gebruik dus GEEN router voor mijn PC (personal computer), maar WEL voor mijn laptop. Dus wat moet ik nou doen dan om ervoor te zorgen dat ik snel kan downloaden met uTorrent???, ik begin me toch een beetje radeloos te voelen hoor.... Meh...:confused::confused::confused:.

Ok, deze info had je meteen meoten vermelden.

Waar download je mee, de pc of de laptop? Daarna is hetgeen wat daarop toepasbaar is dus juist, op de pc is het (zonder router) dus de firewall en voor de laptop geldt de router. Draadloos zal altijd een verschil in snelheid hebben ten opzichte van bedraad.

Ok, deze info had je meteen meoten vermelden.

Waar download je mee, de pc of de laptop? Daarna is hetgeen wat daarop toepasbaar is dus juist, op de pc is het (zonder router) dus de firewall en voor de laptop geldt de router. Draadloos zal altijd een verschil in snelheid hebben ten opzichte van bedraad.

dat is niet waar, ik haal minimale snelheid met modem

mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan