• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

snel namen invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

huibellen

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2009
Berichten
10
Goedendag, ik heb een vraag. Kan ik als ik ergens een lijst namen heb staan dan met een verwijzing een naam uit die lijst met bv het invoeren van een persoons nummer in een willekeurige cel invoeren. Stel ik heb ander A 1 tot A 30 namenstaan en ik wil één van die namen in Cel B40 plaatsen kan dit doormiddel van een cijfer???
Ik weet niet of dit mogelijk is maar misschien weet iemand dit.
mvg Huibellen
 
Beste huibellen ;)

je kan met gegevensvalidatie werken of namen invoegen via naamvak.

Zie bestandje.

Als je met excel 2007 werkt is namen invoegen via naamvak gemakkelijker.
Je typt =d en je krijgt dan de mogelijkheden te zien van alles dat met de D begint, je dubbeklikt hierop en Enter en je naam staat erop.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • naam invoegen.xls
    26 KB · Weergaven: 45
Goedendag, ik heb een vraag. Kan ik als ik ergens een lijst namen heb staan dan met een verwijzing een naam uit die lijst met bv het invoeren van een persoons nummer in een willekeurige cel invoeren. Stel ik heb ander A 1 tot A 30 namenstaan en ik wil één van die namen in Cel B40 plaatsen kan dit doormiddel van een cijfer???
Ik weet niet of dit mogelijk is maar misschien weet iemand dit.
mvg Huibellen

Sorry, maar ik begrijp de vraag niet. Als die beter geformuleerd wordt, dan kan ik nog eens een poging doen.
 
Sorry, maar ik begrijp de vraag niet. Als die beter geformuleerd wordt, dan kan ik nog eens een poging doen.

De vraag was eigenlijk kan ik de namen die ik in een lijst heb staan ergens anders snel invoeren door elke naam bv. een nummer te geven en dan de naam invoeren dmv van dat nummer. Het gaat nl hierom ik heb een lijst van een twintigtal namen, die ik regelmatig moet invoeren in een lijst. als ik dus een verkorte invoer zou hebben zou mij dit een hoop gemak zijn. (ik hoop dat het nu wel duidelijk is)

Groet Huibellen
 
Dan zou je inderdaad het nummer kunnen typen, en middels de INDEX functie haal je uit de lijst van namen het zoveelste element op.

Bv.

=INDEX(lijstmetnamen;ingetyptgetal)

En dat geeft dan de overeenstemmende naam.

Wigi
 
Dan zou je inderdaad het nummer kunnen typen, en middels de INDEX functie haal je uit de lijst van namen het zoveelste element op.

Bv.

=INDEX(lijstmetnamen;ingetyptgetal)

En dat geeft dan de overeenstemmende naam.

Wigi

Ik denk dat jij me op de goede weg kan helpen, kan je aub een voorbeeld bestandje maken voor me, Alvast vriendelijke dank
Huibellen
 
Zie bijlage.

Wigi
 

Bijlagen

  • Book2.xls
    13,5 KB · Weergaven: 47
Zie bijlage.

Wigi

Ja helemaal goed bedankt, nu heb ik nog één vraagje kan ik de formule uit uw bestand op D4 kopieeren naar een in een hele kolom met behoud van de verwijzing naar de namen. dus nu is het zo =INDEX(A1:A10;C4) maar ik wil in de hele rij D dus de zelfde verwijzing krijgen dus =INDEX(A1:A10;C4) tot en met bv =INDEX(A1:A10;C100) kan ik dit op één of andere manier snel kopieeren. Als ik nu kopieert en plak komt het zo te staan =INDEX(A1:A10;C4) vervolgens =INDEX(A2:A11;C4) en dat zou dus =INDEX(1:A10;C4).moeten worden.
vriendelijke groet Huibellen
 
Beste huibellen ;)

Zet deze formule

Code:
=INDEX($A$1:$A$10;C4)

En dan slepen naar beneden.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Beste huibellen ;)

Zet deze formule

Code:
=INDEX($A$1:$A$10;C4)

En dan slepen naar beneden.

Groetjes Danny. :thumb:

nog één ding als ik de rij nog niet heb ingevuld staat de in de hel rij #WAARDE kan ik dit deze melding nog wegkrijgen, of gaat deze pas weg als ik een cijfer heb ingevuld zie bijlage test.

groetjes Huibellen
 

Bijlagen

  • test.xls
    18 KB · Weergaven: 32
In D4 en dan naar beneden slepen:

=ALS(C4=0;"";INDEX($A$1:$A$10;C4))

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan