Snel stappen motor aansturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fire_IC

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2006
Hallo ik ben hier nieuw op het forum maar heb gelijk een "moeilijke vraag"

Ik houw me voornamelijk bezig met elektronica en heb dan ook een webcam robot gemaakt. waardoor mijn webcam via internet door ons studentenhuis te bewegen is.

http://www.villa-benniewysch.be

Ons studentenhuis doet namelijk mee aan de studentenhuisverkeizingen van het jaar (waarbij het de bedoeling is om en daarom heb ik dit "apparaat gebouwt". Om de webcam nu te bewegen moet je eerst op ons studentenhuis stemmen door een email adderes in te vullen.

Maar nu mijn vraag.
Dit apparaat heb ik geprogrammeert ik qbasic (Andere programeer talen ken ik niet). en hier voor zet ik nu software matig (door middel van een wiskundige vergelijking) een puls signaal op de LPT poort gezet. Dit programma werkt nu wel goed. maar momenteel draait het in "XP" waardoor het pulsignaal niet constant is doordat naar mijn inzicht windows XP allerlij dingen tussen door gaat doen wat ik eigenlijk niet wil. Daarom vraag ik me af ofdat er een mogelijk is om windows XP uit te schakelen en alleen mijn "Dos programma" te laten draaien. waardoor mijn programma "constant" uitgevoert wordt.

Alvast BEDANKT VOOR HET STEMMEN en nadenken over mijn vraag :p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan