snel USB apparaat op een trage USB-HUB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piet1954

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2013
Bij aansluiting van mijn draadloze USB internetaansluiting geeft hij aan dat de USB aansluiting(controller) te traag is. Hoe kan ik deze sneller maken?

Wat voor hub/switch gebruik je?
Welk OS?
Wat voor router gebruik je?
Wat voor USB-aansluiting heb je op je PC (1.1, 2.0 of 3.0).
Wat meer informatie zou handig zijn.

Zinvoller vragen zijn:
a. Heb je die USB-dongel wel aan een USB 2.0 (of USB 3.0) USB aansluiting aangesloten? Zeker bij desktop pc's kan het voorkomen dat niet alle USB aansluitingen 2.0 of hoger zijn.
b. Heb je wel de chipset-drivers geïnstalleerd die horen bij jouw moederbord/pc?
c. Een volledig uitgeklapte schermafdruk van Apparaatbeheer, met Beeld -> Apparaten op verbinding instelling, en dan alle USB aansluitingen (incl. wat er aan hangt) zou je mogelijk wat meer duidelijk maken.
Zie voorbeeld hieronder [hier heb ik verder geen USB apparaten aangesloten staan, maar zie (bijv.) dat er hier gemixt 'oude' (=USB 1) en USB2.0 connectors zijn. Die van USB2.0 heten ... USB2 Enhanced Host Controller ...

Tijs.

Bijlagen

• USB-Apparaatbeheer.JPG
    USB-Apparaatbeheer.JPG
    59,1 KB · Weergaven: 31
Ah, dat verklaard het e.e.a.
Als het moederbord alleen maar USB 1.0 ondersteund is dat niet sneller te maken.

Alleen een nieuwe PC lost dit probleem op.

[...]Alleen een nieuwe PC lost dit probleem op.

Dat is niet waar: Piet1954 kan ook een PCI insteekkaart nemen, met 1 of meerdere USB2.0 poorten erop, zoals deze of deze

Natuurlijk moet dan die USB dongel op een van de 4 USB 2.0 poorten worden aangesloten die beschikbaar komen via die PCI insteekkaart.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan