"Snel usb apparaat op trage usb hub aangesloten"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dominuz

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Ik draai mijn internet op draadloos, met usb-stick dus. Telkens als ik de usbstick in de hub steek, krijg ik de melding "snel usb apparaat op trage usb hub aangesloten". Als ik via de driver van mn moederbord usb-hub probeer te installeren zegt hij dat ik eerst service pack 1 van xp moet downloaden en dan installeren. Ik heb bij een vorige installatie SP 2 geinstalleerd, en terug geprobeert via de cd-rom van mn moederbord de usb-hub te installeren, maar ik kreeg dezelfde melding. Hoe zorg ik ervoor dat mijn usb-hub wél op normale snelheid draait?

d0minuz

Het probleem is dat uw usb poorten van usb 1 zijn en dat zou usb 2 moeten zijn denk ik.
Het is normaal geen probleem alleen dat het vervelend is dat je dat berichtje krijgt.

Bijplaatsen van eenPCI USB2 insteek kaartje lost dit probleem op

Oke, toen ik de pc kocht werkte de usb poort wel goed daarentegen, dan kreeg ik deze melding niet. Maar als het de snelheid niet vertraagd is het inorde.

d0minuz

je usb stick is 2.0, en je pc usb ingang is 1.0. De 2.0 is sneller dan de 1.0, vandaar de melding. No prob ;)

Nog een tip: je moet geen usb2 kopen en deze op de 1 aansluiten want dan heb je hetzelfde prob nog altijd, dit versnelt dus niet.

Laat alles zoals het is ofwel moet ge die van 1 vervangen door 2.

Hoi,

Ik ben nieuw hier en hoop dat jullie mij nav bovenstaande vraag kunnen helpen.

Ik krijg dus dezelfde melding. "Snel USB apparaat op trage USB-hub aangesloten". In mijn geval gaat het om een USB stick van mijn nieuwe mp3 speler (van het merk Creative). Ik kan gewoon muziek op mijn mp3 speler zetten. Een vriendin van mij zei echter dat mijn speler dan binnen de korste keren kapot zal gaan. Dit omdat het haar een aantal keer is overkomen (van goepkope tot duurdere spelers). Mijn broertje zegt echter dat het geen probleem is. De muziek zal alleen minder snel op de speler worden gezet.

Wie moet ik geloven?:confused:

Groetjes,

Deborah (die weinig verstand heeft van dit soort dingen)

Welkom op Helpmij. :)

Als het goed is schakelt de apparatuur over op de lage snelheid (usb 1.1.), dit heeft geen nadelige gevolgen op de hardware.
Je broertje heeft gelijk naar mijn mening. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan