snelheid adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonard0

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
Berichten
140
heey mensen,

ik heb filternet/solcon abonnement met 1mb down en iets van +- 384 up. nu gaat internet laatste tijd niet zo snel zker niet voor 1mb/sec. waar kan dit aan liggen?

heb een speedtouch USB modem die bijna gelijk uitvalt als je er ook maar even aanraakt. en een ronde grijze kabel van circa 10 meter.
Is het verstandig om een ander modem aan te schaffen? Of kan het simpeler?
 
Zitten alle kabels goed aangesloten?

Hoe kan het modem uitvallen, wanneer je het aanraakt?
 
De lengte van die 'gewone'tel kabel gaat tot 4mtr met adsl. aldus kpn. voor een grotere afstand raden ze dus cat 5 kabel aan.

als je het aanraakt valt het modem uit? dan is het modem dus defect. (of je usb poort als die een los contact heeft)dat je de snelheid niet haalt ligt niet ana het modem denk ik. heb je iets onlnags geinstalleerd? firewall virus scanner ed. je zo je temp internet files en cookies ed is kunnen verwijderen. En je kan altijd nog is de groene cd opnieuw draaien. En dus opnieuw installeren. Denk er hier bij om dat je dus voor verwijderen van de software kiest. je pc uit modem er uithaalt pc aan cd draaien en als ie het aangeeft je modem er weer op aansluiten. ALs je de optie hebt kan je hem ook altijd is op een andere pc installeren

op www.kpn.com is voor 79 euro een ethernetmodem 510 te krijgen.
 
heb pc behoorlijk schoon, regelmatig temp. deleten en cookies. kan niet zien wat voor cat. kabel ik heb. virusscan heb ik altijd uit behalve als ik om de week scan. spyware heb ik al op getest resultaat negatief.
Heb van ander persoon gehoord dat ander modem sneller zou zijn, maar dat zou onzin kunnen zijn. Heb 5x usb verwisseld dus kans dat het aan usb ligt lijkt me ook sterk.

i.i.g. wanneer ik op onderkant van modem kijk wanneer het in gebruik is, valt het 100% gegarandeerd uit, als ik de kabels dan op -één of andere manier leg- doet ie het weken goed zonder dat modem uitvalt.
strange maar ik beveel niemand dit modem aan.
 
Geplaatst door leonard0

i.i.g. wanneer ik op onderkant van modem kijk wanneer het in gebruik is, valt het 100% gegarandeerd uit, als ik de kabels dan op -één of andere manier leg- doet ie het weken goed zonder dat modem uitvalt.
strange maar ik beveel niemand dit modem aan.

Zou eerst eens je bekabeling nakijken
Zoals ik het lees is er ergens in een kabel een breukje.
Het modem is voor de rest gewoon goed,
en wat betreft de snelheid...

Waar gaat ie zo traag?
is dat met gewoon internetten of met downloaden op bv Kazaa of een ander P2P proggie ?
 
ja idd, dat is wel een goede vraag.

een uurtje terug downloade ik rechtstreeks van de server met bijna 120 kb/sec, maar het internetten gaat heel sloom. p2p gaat ook nog wel snel (is niet goed te beoordelen aangezien het meestal aan de andere gebruiker ligt)
internetten, msn en af en toe ftp doen nogal sloom.

en wat je over bekabeling zegt zou ook wel eens kunnen, zit er over te denken om gehele nieuwe kabel te kopen, is te kort om goed af te werken
 
speedtest geeft:



Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 108.7 KByte/sec
(=870 kbps)

Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 31.9 KByte/sec
(=255 kbps)


dit lijkt niet erg langzaam voor mijn abonnement maar vooral het surfen valt dus tegen
 
108.7 kb/s is een goede waarde/(hou rekening met overhead).

Je zal dus het probleem in je pc moeten zoeken.

Spyware?
Virus?

Mag ik eens pingen op je IP?

Greetz Patrick
 
spyware en virussen al gechecked met norton antivirus niewste updates.

pingen op IP ok, moet ik IP hier posten?
 
Die 108.7 kb/s moet je wel met 8 maal vermenigvuldigen om bits/per/sec. te krijgen.
 
misschien dat je voor het surfen je mtu waarde op 1492 moet zetten dat was in ieder geval het probleem hier op de computers van mijn dochters die stond op 1500 alle twee op 1492 gezet en het surfen ging nu wel.
is maar een idee.
 
internet is al weer sneller geworden. Ik zou alleen niet weten wat MTU inhoud. heb gezocht in windows en toen kwam ik bij prog. IPV6(.exe) uit. Heb ik dus niet echt verstand van. heeft volgens mij met netwerk/internet instellingen te maken. na wat geknutsel lukte het me om m'n hele internet toegang uit te schakelen. na een herstart was dat probleem opgelost. alles werkt weer naar behoren.
Ben alleen benieuwd waar ik dat MTU kan vinden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan