snelheid bedraad netwerk 10 Mb ipv 120 Mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franky69

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2015
Berichten
2
Hallo allen.

Probleempje hier.
Ik heb hier naast de wifi een bedraad netwerk (Ziggo 120Mb aansluiting). Als ik boven een laptop op de netwerkpoort aansluit heb ik 110Mb snelheid, echter de desktop PC waar de poort eigenlijk voor bedoeld is komt niet boven de 9,5 Mb volgens de Ziggo speedtest.

Ondertussen zelfs al een nieuwe netwerkkaart voor PC (Realtek TG-3468) aangeschaft (hielp niet) en ten einde raad maar een nieuw moederbord (Gigabyte) maar ook dit lost het probleem niet op.
Als ik de status van de ethernetkaart bekijk staat er 10 Mb, de snelheidsinstellingen van de netwerk kaart staan op
automatisch. Ik heb al geprobeerd dit op 100 Mb te zetten maar dan krijgt de kaart geen netwerkadres toegewezen en valt hij na 5 pogingen weer terug naar 10 Mb.

Zie ik iets over het hoofd ??
Het kan niet aan de UTP kabel vanaf de router beneden liggen, want het Asus laptopje haalt wel 110 Mb op dezelfde poort.

Wordt er aardig gek van onderhand.:(:(

Hardware:
PC
Moederbord: Gigabyte GA-970A-UD3P
Processor AMD X6 II 1055T
Grafisch Sapp 1 GB HD5770
WIN 10

Laptop:
Asus I-5 machine 2 jaar oud WIN 8


Als iemand tips heeft ... heel graag !

Groet,
Frank
 
Bedankt Lange Pier,

Ik had hetzelfde probleem in Win 8.1 al. Nu update naar Win 10 gedaan, nieuwe WIN10 driver via Realtek geïnstalleerd maar nog steeds hetzelfde gedoe.
Als ik de snelheid van de kaart op 100 Mb full (of half) duplex zet, knippert e.e.a. een paar keer met de melding "geen ethernetkaart aangesloten", daarna springt hij vanzelf terug naar 10 Mb en pas dan is er de verbinding er weer.

Ik kan trouwens nergens vinden wat voor Realtek kaart / chip > alleen dit: Realtek® GbE LAN chip (10/100/1000 Mbit)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan