Snelheid breedbandverbinding verhogen Windows XP PRO

Status
Niet open voor verdere reacties.

krugar

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Windows XP heeft de neiging zo'n 20% van de beschikbare bandbreedte van een snelle Internetverbinding voor zichzelf te houden. Dat is jammer, want op een beperking van de downloadsnelheid zit niemand te wachten. Vooral niet als u een snel ADSL-abonnement hebt. Gelukkig kunt u de snelheidsbeperking in Windows XP Professional opheffen.
Zorg dat u bent ingelogd als beheerder en handel als volgt:

1. Kies Start >> Uitvoeren.
2. Typ in het dialoogvenster Uitvoeren de opdracht gpedit.msc en klik op OK.
3. Ga in het programma Groepsbeleid naar Beleid voor Lokale computer >> Computerconfiguratie >> Beheersjablonen >> Netwerk >> QoS Pakketplanner.
4. Dubbelklik in het rechter schermdeel op de optie De reserveerbare bandbreedte beperken.
5. Kies de optie Ingeschakeld en stel de bijbehorende waarde in op nul (0).
6. Klik op OK en sluit Groepsbeleid.
7. Herstart voor de zekerheid uw systeem. Uw breedbandverbinding zal nu sneller werken.

Nogmaals voor alle duidelijkheid: deze truc werkt niet in Windows XP Home Edition.

Bron

Laatst bewerkt:
Zou je zo fatsoenlijk willlen zijn de bron waaruit je dit hebt gekopieerd ook even te vermelden?

Zou je zo fatsoenlijk willlen zijn de bron waaruit je dit hebt gekopieerd ook even te vermelden?

Ik zie toch duidelijk onder zijn mededeling een hyperlink BBRON staan, die verwijst naar André Hazes.

Wellicht te vroeg geblaft?

Geen kwaad bedoeld
Joop

Geplaatst door jepewe

Ik zie toch duidelijk onder zijn mededeling een hyperlink BBRON staan, die verwijst naar André Hazes.

Geen kwaad bedoeld
Joop

Dan mag jij gaan kijken wanneer krugar voor het laatst zijn posting heeft aangepast.

Geen kwaad bedoeld hoor

Handig zo'n supermoderator, die weet misschien meer dan het gewonen klootjesvolk. De raadseltjes komen van de mensen die om hulp vragen, toch niet van de mensen, die deze hulp bieden
Joop

Geplaatst door jepewe
Handig zo'n supermoderator, die weet misschien meer dan het gewonen klootjesvolk.
Joop
Goed lezen is ook soms moeilijk.:D
(heb ik ook wel eens last van)

Dit staat er toch duidelijk onder het eerste bericht;
Laatst aangepast door krugar op 05-08-2004 om 19:02
Let op het tijdsverschil tussen de aanpassing en het bericht van Buffy.;)

BTW ik ben die tweak al een tijdje geleden op www.tweakxp.com tegen gekomen, maar merk echter geen verschil.:confused:

Laatst bewerkt:
Het is dus net als bij de verzekeringen:"Lees de kleine lettertjes"
Joop

Geplaatst door jepewe
Het is dus net als bij de verzekeringen:"Lees de kleine lettertjes"
Joop

En daar kom je dan ook een heel eind mee :D

Aangezien BRON ver voor de toevoegingsaanmelding staat, blijf ik erbij dat een onschuldig lezertje bij het zien van BRON ervan uitgaat dat dat bij het originele bericht hoort. Uit niets blijkt, dat dit niet zo is...
Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan