Snelheid daalt na enige tijd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

purplegixxer

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Het probleem is het volgende ik heb een Speedlinq abbo (ja ja een drama provider) 5120/1024 Kbit/s

Er hangt een speedtouch 510i aan, deze staat in bridge mode. Daar hangt een Draytek vigor 2900. Aan dit apparaat hangen een 2 tal switches en een aantal pc's een server (http en ftp) en een draadloos acces point.

Het verkeer van en naar de server is niet echt schokkend, en de pc's die er aan hangen doen ook niet echt veel op internet. Alle pc's zijn virus en spyware vrij.

Om de zoveel tijd (niet echt een patroon) zakt de snelheid flink naar beneden, Ik zit dan onder de 1 Mbit down. Wanneer ik dan de spanning van het modem haal en deze er weer op zet is de speedtest weer zo als deze moet zijn!

Ik heb de splitter al verwisseld (nieuw) en tevens een het modem verwisseld met een nieuwe. Maar ook dan blijft het probleem terug keren.

Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem?

Alvast dank voor het meedenken.

De voeding van het modem is ook vervangen en ook dat helpt niet.

Modem staat wel in een warme meterkast!!

Geplaatst door Raymond Bos
Knijpt je provider je niet gewoon af?

Nee want wanneer ik de spanning van het modem haal en vervolgens weer aansluit dan is de snelheid zoals hij hoort te zijn, dit duurt echter niet lang en dan zakt de snelheid in.

Ja precies, je gaat van het netwerk af en dan er weer op en na verloop van tijd kan je provider je gaan afknijpen!
Niet gezegd dat het zo is maar het kan!

Geplaatst door Raymond Bos
Ja precies, je gaat van het netwerk af en dan er weer op en na verloop van tijd kan je provider je gaan afknijpen!
Niet gezegd dat het zo is maar het kan!

Ik moet er wel bij zeggen dat ik al GERUIME tijd problemen met speedlinq heb. Dit i.v.m. betalings perikelen.

Maar dan zou je bijna zeggen dat ze dat automatisch doen! En wat ook vreemd is is dat er niet echt een patroon in zit voor wat betreft de tijd voordat het weer in mekaar zakt.

Neem eens de proef op de som en begin met opbouwen
van je systeem door eerst eens gewoon een computer achter de Speedtouch te hangen en kijk wat er dan met de snelheid gebeurt.

Waarom heb je een Draytek achter je Speedtouch gehangen ?

Geplaatst door upsidaisy
Neem eens de proef op de som en begin met opbouwen
van je systeem door eerst eens gewoon een computer achter de Speedtouch te hangen en kijk wat er dan met de snelheid gebeurt.

Waarom heb je een Draytek achter je Speedtouch gehangen ?

De snelheid is sinds gister namiddag goed gebleven, heel vreemd dus. Ik ben ook bang dat het niet lang zal duren.

Wel de reden dat ik een draytek achter het modem heb hangen is omdat de draytek veel meer kan dan dat eenvoudige modem/router 510i. Zoals V-lannetjes bijvoorbeeld.

Ik zal je raad eens opvolgen en het een weekje per pc / server proberen.

Maar ik ben toch bang dat het daar niet aan ligt het heeft bij een andere provider met een nog snellere lijn wel gedraait zonder problemen.

Dank in ieder geval en alle andere suggesties zijn welkom.

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan