Snelheid draadloos internet laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

dikkie02

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2004
Berichten
4
Mijn ADSL verbinding komt binnen via Zyxell modem en een bedraad netwerk.
Ten behoeve van de zakelijke laptop heb ik een Linksys wireless accespoint aangeschaft.
Werkt redelijk, echter desnelheid van het draadloos internet is een factor 20 lager dan van het bedrade netwerk. De Status van de draadloze netwerkverbinding geeft wel volledige signaalsterkte en een snelheid van 11 Mb per seconde aan.
Speedtest gaf de volgende resultaten:

DRAADLOOS VIA LINKSYS WIRELESS ACCESPOINT

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Oct 14 2008 om 08:34:31 UTC+0200)

Download : 33.8 KByte/sec
Upload : 5.2 KByte/sec
Ping test Nederland : 17.0 ms

BEDRAAD NETWERK RECHTSTREEKS OP MODEM/ROUTER

Download : 6355.8 KByte/sec
Upload : 60.2 KByte/sec
Ping test Nederland : 17.0 ms

Hoe komt dit en wat kan ik er aan doen. (inloggen op de zaak is lastig en verbinding ligt er vaak uit!?
 
Speedtest zegt niet direct wat.Probeer eens een bestand van 100 mb te downloaden en kijk wat dan het resultaat is (bijv op de site van BBNEd)
 
BBned speedtest geeft +_ dezelfde resultaten

Speedtest zegt niet direct wat.Probeer eens een bestand van 100 mb te downloaden en kijk wat dan het resultaat is (bijv op de site van BBNEd)


100 MB binnen gehaald van BBNed.
Bedraad in 4 min en 18 sec (396 kB/sec), draadloos 13 min 50 sec. (122 kB/sec)
De speedtest geeft voor eerste PC een bandbreedte van 4,35 Mb/sec, voor de draadloze PC 1,37 Mb/sec.

Draadloos blijft de verbinding haperen en tijdelijk wegvallen lijkt. haal in ieder geval de beloofde 11 Mb van het accespoint niet!
 
Heb je al eens een ander kanaal geprobeerd ? Eventueel met de antenne gedraaid ?
Draai je ook P2P programma's ?
 
in ieder geval de beloofde 11 Mb van het accespoint niet!

11 Megabit zal hij ook nooit halen. (dat is in een perfecte situatie en zelfs dan) maximaal op 60% van die snelheid is een realistischer hoeveelheid
 
Heb je al eens een ander kanaal geprobeerd ? Eventueel met de antenne gedraaid ?
Draai je ook P2P programma's ?

P2P programma's draai ik niet.
Klachten zijn niet altijd geweest.
Kan mischien ook met firmware of zo te maken hebben?
Hoe installeer ik zo'n ding opnieuw??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan