Snelheid draadloos internet valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Zodra ik begin met internetten heb ik een draadloze verbinding van 20 Mbps. Het icoontje geeft dan ook aan dan er een zeer goede verbinding is. Na korte tijd daalt de snelheid tot 1 Mbps en ook dan ik zo nu en dan geen signaal meer heb. Ik geloof wel dat daar een simpele oplossing voor is maar ik weet niet hoe. Het modem is een SpeedTouch D63F31 Rechts aanklikken en verbinding herstellen helpt wel een klein beetje maar de snelheid blijft laag

Rechts onderin de werkbalk staat bij mij een icoontje van een beeldschermpje en als ik daar op ga staan met de muis krijg ik vanzelf de huidige snelheid. Nu net weer 20 Mbps nu ik dit typ is het 5,5 Mbps het wisselt dus heel sterk.

Heb er niet echt een antwoord op.

Hoe krijg je die draadloze verbinding op je computer binnen ? WIFI, USB stick ?

Op welk kanaal staat jou router en hoeveel netwerken om je heen hebben hetzelfde kanaal?

En wat voor wifi kaart gebruik je?

Mijn PC is een laptop met ingebouwde netwerkkaart. Ik kan wel in het modem komen maar kan niet ontdekken welk kanaal er wordt gebruikt. Als ik de beschikbare netwerken in de omgeving bekijk ben ik zover ik kan ontdekken de enige.

Heb je de snelheid ook gemeten met vaste aansluiting ?

Ik heb de snelheid niet gemeten met een vaste aansluiting. Dat kan ik inderdaad nog doen.

Deze aansluiting heb ik op de camping en daar ben ik i.v.m. mijn verhuizing de eerste 14 dagen niet dus ik kan het nog niet verder controleren.
Kom er na die tijd zeker weer op terug.
Alvast allemaal bedankt.

De snelheid van een vaste verbinding wisselt van 54 Mbps tot 5,5 Mbps, de signaalsterkte wordt "uitstekend" en bij een draadloze verbinding wordt de signaalsterkte "zeer laag"
Het ligt dus aan de draadloze verbinding. Maar wat moet ik daar dan aan doen.

Ik gebruik nu een draadloze N300 usb adapter van ...... en heb nu constant een snelheid van 48 Mbs en een uitstekende verbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan