Snelheid draadloos internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter AFF
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AFF

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende vraag ( zal wel domme vraag zijn) Ik heb gister het internetpakket van Telfort geinstalleerd. Nu zegt de website van Telfort dat mijn snelheid max 13MB zal zijn,
het icoontje op mijn laptop geeft aan 22,0 Mpbs, moet ik dit nu zien alsd 22 MB of 2,2 MB

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

AFF

De 22mbps is de snelheid van je interne netwerk..
Waarschijnlijk heb je er een router tussen zitten... dus dan is de 22mbit(oftewijl: 2816 Kilobyte / s) de maximale snelheid tussen de PC en de router.. (en mogelijk andere pc's welke op de router aangesloten zitten)

De 13Mbit welke door telfort aangegeven wordt is de maximale snelheid van je internetverbinding. Dat is de verbinding van je router naar het internet.

13Mbit is gelijk aan 1664kilobyte / s

Meer uitleg over bits en bytes kan je hier vinden:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=283576

Laatst bewerkt:
Ok hier moet ik wel op studeren, mijn vraag onstond door het volgende. Mijn laptop heeft geen draadloze ontvangst dus heb ik een kaart gekoickt van Belkin N1 MIMO twv 99 euro.Het ontvangst signaal was slecht tot zeer slecht, Belkin adviseerde mij om het moden een Zyxel 2602HW van Telfort uit de meterkast te halen want dat was de oorzaak van het slechte signaal. Ik heb wat testjes gedaan bij speedtest dat gaf de volgende uitslagen
Laptop verbonden met draad aan modem download 908 upload 103
laptop draadloos met Belkin kaart vlkabij modem 402 98
laptop op het bureau 369 98
het signaal dichtbij het modem was wel zeer goed op het bureau was het weer zeer slecht.
Ik had nog een oude D-Link DWL-6650+ kaart liggen en heb die op de laptop geinstalleerd dit gaf de volgende uitslagen signaal sterkte vanaf het bureau goed tot zeer goed en de test gaf download 757 upload 98. Zou een nieuwere versie van de D-link of een usb adapter een nog betere verbinding geven i.v.m.het werken op zolder.
Wat wel opvallend was is dat de snelheid bij de Belkin 54 aangaf en nu 22.

Lidia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan