Hallo,
Een kennis van me bracht mij zijn pc met de mededeling dat het branden de laatste tijd wel erg traag verliep. Normaal duurt het branden 20 minuten, maar nu duurt het opeens een uur.
Heb de sp2 eraf gehaald, was kortgeleden geinstalleerd, maar dat verhelpt het probleem niet.
Nero kompleet verwijderd en een nieuwe updated versie erop gezet, helpt niet.
Geen spyware en /of virus aangetroffen
Schijf gedefragmenteerd.
Ik heb een van mijn cdrom drives geplaatst en die draait op volle snelheid. Zoals het moet dus.
De cdrom drive van mijn kennis is een Samsung DVD rom SD 616 F0000
De brander is een Sony DVD RW DW-D22A Bys1
De eerste haalt met een dvd een snelheid, volgens de benchmark van NEro 7.50x en de Sony een snelheid van 2.07x
( dual layer)
Als ik een cd in de Samsung plaats dan draait die , volgens de benchmark van Nero, wel op volle toeren.
Wel toevallig als beide in eens kapot zouden zijn. Ziet er wel naar uit.
Het systeem een P4, 1.7 Mhz 256 MB van Dell Dimension 4300.
Windows XP is geinstalleerd.
Wie weet hier een oplossing voor. Zou het softwarematig kunnen zijn ? En waar moet ik dan zoeken?
Alvast bedankt
Een kennis van me bracht mij zijn pc met de mededeling dat het branden de laatste tijd wel erg traag verliep. Normaal duurt het branden 20 minuten, maar nu duurt het opeens een uur.
Heb de sp2 eraf gehaald, was kortgeleden geinstalleerd, maar dat verhelpt het probleem niet.
Nero kompleet verwijderd en een nieuwe updated versie erop gezet, helpt niet.
Geen spyware en /of virus aangetroffen
Schijf gedefragmenteerd.
Ik heb een van mijn cdrom drives geplaatst en die draait op volle snelheid. Zoals het moet dus.
De cdrom drive van mijn kennis is een Samsung DVD rom SD 616 F0000
De brander is een Sony DVD RW DW-D22A Bys1
De eerste haalt met een dvd een snelheid, volgens de benchmark van NEro 7.50x en de Sony een snelheid van 2.07x
( dual layer)
Als ik een cd in de Samsung plaats dan draait die , volgens de benchmark van Nero, wel op volle toeren.
Wel toevallig als beide in eens kapot zouden zijn. Ziet er wel naar uit.
Het systeem een P4, 1.7 Mhz 256 MB van Dell Dimension 4300.
Windows XP is geinstalleerd.
Wie weet hier een oplossing voor. Zou het softwarematig kunnen zijn ? En waar moet ik dan zoeken?
Alvast bedankt
Laatst bewerkt: