Snelheid erg laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

BuysDeB

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Ik heb hetzelfde probleem als hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=295530

Ik had eerst 56k internet tot 2000.
Toen kocht ik ADSL time van planet internet.
Alleen door de hogere snelheid gaat men meer internetten en kreeg ik een brief van planet dat internet+bellen wel een goede optie zou zijn. Ik heb internet+bellen toen aangeschaft. Maar helaas kwamen ze er achter dat het bij mij toch niet kon. Maar toch bleven de rekeningen op de mat vallen van Internet+ bellen en van ADSL time. Na 3x bellen met de helpdesk kreeg ik mijn ADSLtime terug. Maar dat wilde ik niet en ben toen overgestapt naar adsl economy. Dat zou een theoretische snelheid hebben van 1.5 Mbit maar niks daarvan, bij mij een snelheid van nog geen 225Kbit/s om over de upload nog niet te spreken. Nou dat werd weer bellen naar de Helpdesk, deze begonnen van alles en nog wat de schuld te geven het lag toch vooral aan mijn apparatuur. Dat slaat totaal nergens op. Heeft u genoeg werkgeheugen? " ja er zit 2 gig in." dat soort dingen. Ok alles bij mij was goed. Toen lag het aan de telefooncentrale, deze zou worden aangepast voor mij, dat zou binnen 7 dagen gebeurt zijn. Na 10 dagen werd ik gebeld dat het voor mekaar was. Ik blij. Na het testen bleek er niets te zijn veranderd. Ik heb nog dezelfde avond gebeld naar Planet. Daar kreeg ik na 1 uur te horen dat de wijziging wel schriftelijk was doorgevoerd maar niet hardware matig :confused: . Toen was ik toch wel boos. Toen zeiden ze me toe dat het snel zou worden aangepast maar het lag aan de kpn en niet aan planet. (dat is toch hetzelfde bedrijf??) Nu is mijn abbonement ongevraagd teruggebracht naar adslEasy.
Ik ben er goed zat van. Ik wil gewoon een normale snelheid. Mijn telefoonlijn is ook getest maar zou de snelheid aankunnen. Iemand raadde aan om van provider over te stappen. Maar het verkeer gaat dan nog steeds door dezelfde telefooncentrale dus het lijkt mij dat dat niet helpt, en het overstappen brengt ook nog eens 1001 verschillende problemen met zich mee. Wat nu?

Laatst bewerkt door een moderator:
kan kontact met de consumenten bond opnemen.
of geheel andere provider adsl heb je gelukkig ook meer keuzen .

Ik heb ze weer gebeld: mijn snelheid is veel te laag en ik heb al 4 keer gebeld. Ook is mijn abbonement ongevraagd veranderd.

U moet dan adslEconomy aanvragen :evil:
Ok dat heb ik dus gedaan.

Snelheid nog steeds te laag.
320Kbits Dat haalde ik eergisteren ook al wel. Dat kost 10euro meer dat nix.

Wat voor snelheid staat er in je modem ? Heb je al een snelheidstest gedaan op bijv bbned 110 mb downloaden ?

Verder adviseer ik je schriftelijk richting Planet te communiceren evt aangetekend,en indien gewenst de extra kosten te claimen.

Welk abbo heb je nu ?

upsidaisy1944418 zei:
Wat voor snelheid staat er in je modem ?

128 up 348 down

de snelheid zou 256 up en 1500 down moeten zijn

Dit begreep ik zelf ook niet en ik heb die telefonist dat duidelijk gemaakt, ik moest mijn router resetten maar het hielp niets het bleef 348 128

upsidaisy1944418 zei:
Heb je al een snelheidstest gedaan op bijv bbned 110 mb downloaden ?

Nee niet zoveel mb maar wel 32 en dat duurt al lang genoeg.
Gemiddelde snelheid was 35Kbyte p/s down en dat is 280Kbit meer als een factor 5 te weinig dus. Ik weet ook wel dat de theoretische snelheid niet haalbaar is maar factor 5 is me te veel.

upsidaisy1944418 zei:
Verder adviseer ik je schriftelijk richting Planet te communiceren evt aangetekend,en indien gewenst de extra kosten te claimen.

Helpt schriftelijk echt beter?
Het gaat me niet om het geld maar meer om de snelheid, maar ik kan het altijd proberen.

upsidaisy1944418 zei:
Welk abbo heb je nu ?

ADSL Economy

Laatst bewerkt:
Lijkt er idd op dat het probleem zit bij de Provider.Ik zou een gratis nummer van KPN bellen en vragen of je iemand van de tweedelijns kunt spreken (doordrukken dus !) en anders schriftelijk de zaken opnoemen en aangetekend verzenden met als voorwaarde dat ze tot datum x de tijd hebben om eea te corrigeren en als dat niet het geval is je ontbinding van je contract zult eisen.

sorry voor de late post. Ik heb vanmiddag KPN gebeld en deze vertelden mij dat het aan planet lag : de instellingen stonden nog op ADSLTime. Ik belde hierna planet en heb alles uitgelegd deze hebben mij toegezegd de server aan te passen maar dat dit wel enige tijd zou duren. w8ten dus...

Ehm nu hoor ik van iemand dat ik toch niet moet geloven dat Planet er wat aan gaat doen. Moet ik ze nu alsnog een deadline stellen??

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu is er nog nix verandert.
Als ik naar mijn verbinding kijk zie ik dit:

2007_5_30_16_1230internet_348kbps.jpg

384kbps en dat moet 1500 zijn ....

Laatst bewerkt:
Even wat opgeruimd.
Alle ervaringen over providers zijn leuk maar dat gaat niet over het probleem waar TS mee zit.

Het wordt nog erger...

Ik belde planet gisteren op (dinsdag). 2 uur gepraat doorverbonden etc etc. Eindelijk kwam ik dan bij iemand uit die ervoor zou gaan zorgen dat het goed kwam. Hij probeerde het eerst zelf goed te zetten, mijn download snelheid steeg gigantisch :cool: . Maar helaas zette de server alles steeds weer terug. "u moet wel even gedult hebben", ja geduld heb ik wel één weekje kan er wel bij, hoelang gaat het duren??! "dat durf ik niet te zeggen". Ja dat zeiden ze de vorige keer ook en er is niets gebeurt. Gaat 2 weken lukken, "mischien" . :confused: .
Oke vandaag (woensdag) belden ze weer: "Hallo met planet internet, ik hoorde dat je nog steeds op de snelheid van Adsl Time zit, en dat dit moet worden verandert naar economy, ik wilde vragen of dit klopte, want dit proces kan niet worden gestopt" Ja natuurlijk wil ik economy. "Oke" Mooi bedankt dat het gebeurt.

Moet je 2x raden wat er in de mailbox zit :confused:

Mail 1

U heeft ons verzocht uw pakket ADSL Economy! om te zetten naar Coulance switchpakket Planet. De omzetting zal binnenkort worden gerealiseerd.

Mail 2
Van KPN hebben wij vernomen dat u uw telefoonaansluiting heeft opgezegd. Dit betekent dat ook uw ADSL-aansluiting wordt opgeheven. Wij hebben daarom uw pakket Actie ADSL Time (voor inbelklanten) conform de Algemene Voorwaarden van Planet Internet opgeheven per 8 mei 2008.

Heeft u nog vragen? Op www.planet.nl kunt u 7 dagen per week, 24 uur per dag uw vragen stellen aan onze Servicelijn. Ook kunt u terecht bij onze Servicelijn via telefoonnummer 0900-1905 (€ 0,10 per minuut). De Servicelijn is geopend op werkdagen van 08.00 tot 22.00 uur en op zaterdag en zon- en feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

:(

Ik heb KPN wéér gebeld en deze vertelden mij dat ik weer 3 weken moest wa8ten. Ik ga daar niet meer op wachten, het is wel goed! Ik stap over naar een provider die mijn snelheid in ieder geval wél kan instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan