snelheid geheugen voor digicamera

Status
Niet open voor verdere reacties.

boltc

Banned
Lid geworden
6 jun 2005
hallo,

ik wil deze camera gaan kopen:
Sony Cybershot DSC-W55 - Zwart

nou ben ik op zoek geweest naar een geheugen kaartje voor die digitalen camera en nou kom ik verschillende schrijfsnelheden tegen
(- High Speed-gegevensoverdracht tot 160 Mb/s )

is dit nou echt belangrijk? want dit scheeld heel erg veel in prijs..

(ik zit te kijken op http://opus.nl/ en dan bij Memorystick Pro Duo..)

Voor het maken van een enkele foto maakt het niet zo veel uit. Wil je de "ontsluiterknop" ingedrukt hoden om een reeks foto's te maken of wil je bewegende beelden opnemen dan kan het wel vervelend worden als je kaartje niet snel genoeg is.

als jij een kaartje uit zou moeten kiezen voor die digitale camera op opus van 2gb.. welke zou jij dan pakken?

Hallo

Je antwoord niet echt wat de bedoeling is van deze camera , maar ....

Indien je snel opeenvolgend data op de betrokken kaart moet schrijven , weet je ook wel wat gekozen ...

Uiteraard zal een beetje deftige winkel de diverse kaartjes ook wel eens laten "testen" hoor ....

Peter

Laatst bewerkt:
Ik gebruik meestal de standaard kaartjes, maar dat past bij hoe ik ze gebruik.

Bedenk inderdaad of je snel foto's achter elkaar wilt nemen maar ook of de camera dat daadwerkelijk kan, soms wordt het scherm namelijk zwart en dan heb je daar dus eigenlijk helemaal niets aan. Een snelle kaart is ook een goede keuze voor een dure camera wanneer je vaak ongecomprimeerde foto's zult nemen. Als je dus een echte foto hobby hebt én bovendien uit de test of review van de camera op kunt maken dat die foto's in bijvoorbeeld RAW formaat mooier zijn. Ik zou liever twee kaarten kopen als één en denk dat 1 Giga groot genoeg is. Neem dus de relatief langzame kaart. De computer zal het waarschijnlijk niet merken. Ga eens vragen bij de goedkopere computerwinkels. Bij NoRRoD is 2 giga via internet te bestellen voor veel minder dan €36,75 en het is precies de zelfde.
Sony Memory Stick PRO Duo 2GB € 31,50 het adres is: http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?hoofdgroep_id=11&sel=91

dankje voor je tip,
maar ik ga een kaartje van 4 gig dr bij kopen op de zelfde site als waar ik mn camera ga bestellen:) maaruh toch bedankt

groetjes bo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan