GuzMo
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 aug 2006
Hallo Beste mensen. Ik heb een probleem met de snelheid van mijn HDD. Hij is dus veeeeeel te traag...
De Transfer Rate (Lees/schrijfsnelheid) van mijn Hard disk blijkt maar 2,4Mb/sec te zijn!!!
Ik heb dit met het "HD Tune" progje getest, omdat mijn videobeeldbewerkingsprogramma (Pinnacle Studio 8 ) aangaf dat de snelheid van de HDD te traag was om videobeelden te kunnen opnemen. Moet minimaal 4.444 kB/s zijn en is dus maar maximaal ca. 2.400 kB/s!!
Op deze manier kan ik dus geeneens Videobeelden bewerken.
Van mijn Laptop ligt deze snelheid bv.ruim 10 keer zo hoog.
De HDD is een Maxtor 6B250R0. (250Gb) 7200rpm. 16Mb Cache. (Waarvan de Bios slechts 8Mb aangeeft overigens??) UltraDMA133. Zit aangesloten op de Primaire IDE poort.
Moederbord is ASUS A7A266-E.
Ik heb 1Gb DDR Ram (Dus 1024 MB RAM) geheugen aan boord.
Mijn Processor is een AMD Athlon XP2100+
Alle (6) partities zijn in NTFS Format.
Ik heb heel de Bios al doorgespit of ik daar iets kan instellen, maar kan niks bijzonders vinden.
De Harddisk is later ingebouwd in mijn pc. Er zat eerst een 80Gb HDD in, maar ik weet niet wat de snelheid daarvan was.
Wie heeft er een idee waar dat aan kan liggen??
Ik weet het niet meer. Zo'n (moderne) HDD moet toch veel sneller kunnen lezen/schrijven??

De Transfer Rate (Lees/schrijfsnelheid) van mijn Hard disk blijkt maar 2,4Mb/sec te zijn!!!
Ik heb dit met het "HD Tune" progje getest, omdat mijn videobeeldbewerkingsprogramma (Pinnacle Studio 8 ) aangaf dat de snelheid van de HDD te traag was om videobeelden te kunnen opnemen. Moet minimaal 4.444 kB/s zijn en is dus maar maximaal ca. 2.400 kB/s!!
Op deze manier kan ik dus geeneens Videobeelden bewerken.
Van mijn Laptop ligt deze snelheid bv.ruim 10 keer zo hoog.

De HDD is een Maxtor 6B250R0. (250Gb) 7200rpm. 16Mb Cache. (Waarvan de Bios slechts 8Mb aangeeft overigens??) UltraDMA133. Zit aangesloten op de Primaire IDE poort.
Moederbord is ASUS A7A266-E.
Ik heb 1Gb DDR Ram (Dus 1024 MB RAM) geheugen aan boord.
Mijn Processor is een AMD Athlon XP2100+
Alle (6) partities zijn in NTFS Format.
Ik heb heel de Bios al doorgespit of ik daar iets kan instellen, maar kan niks bijzonders vinden.
De Harddisk is later ingebouwd in mijn pc. Er zat eerst een 80Gb HDD in, maar ik weet niet wat de snelheid daarvan was.
Wie heeft er een idee waar dat aan kan liggen??

Ik weet het niet meer. Zo'n (moderne) HDD moet toch veel sneller kunnen lezen/schrijven??
Laatst bewerkt: