Een pc van mij met nog IDE kabels inside voor de hard disk reageert vaak heel traag als er enkele bestanden worden doorgestuurd over het netwerk, die dan worden geschreven naar of van de harddisk. Verder loopt ie zo gezond als een visje dus volgens mij is het de sloomheid van de hdd die de pc dan zo traag maakt, enerzijds omdat ie er dan superlang over doet om programma's te laden en anderzijds omdat ie ook nog met de pagefile op de hdd bezig is.
Maar hoe ga ik nu precies na wat de snelheid van de IDEkabels inside is? Is daar een programmaatje voor dat dan kan testen?
Want ik vermoed dus dat het helaas maar 33 of 66 MBps is. En van wat is die snelheid eigenlijk afhankelijk?
hdd en moederbord?
Of van het soort kabel, en in dat geval, zou ik de huidige IDE-kabels dan kunnen vervangen door IDE-kabels met 133 MBps?
Maar hoe ga ik nu precies na wat de snelheid van de IDEkabels inside is? Is daar een programmaatje voor dat dan kan testen?
Want ik vermoed dus dat het helaas maar 33 of 66 MBps is. En van wat is die snelheid eigenlijk afhankelijk?
hdd en moederbord?
Of van het soort kabel, en in dat geval, zou ik de huidige IDE-kabels dan kunnen vervangen door IDE-kabels met 133 MBps?