Snelheid internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 8899
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 8899

Hallo,
Sinds nov.2007 heb ik Tele2Compleet...internet+ telefoon
Op aanraden van diverse mensen heb ik mijn snelheid gemeten ...maar ja ik snap daat niets van Voor mij Chinees mb's, kb's, las iets over delen door 10..kortom kan iemand mij helpen.
Volgens de it-er van mijn werk betaal ik voor 10mb en krijg ik 1.6mb
Net een test bij coax gedaan dit is de uitkomst:
Er is 639.9 kilobyte gedownload in 2.82 sec.

Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 1.86 Mbit/s.

Dat is 1856 Kbps. (227 KB/Sec).

De maximum snelheid was 2.10 Mbit/s
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte.

Dat is 2100 Kbps. (256 KB/Sec).

Bij speedtest was het:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 172.2 KByte/sec
(=1378 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 69.8 KByte/sec
(=558 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 195.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 32.0 ms

Heb al gebeld met de helpdesk, word daar alleen maar afgesnauwd en het probleem ligt bij mij zeggen ze

Ik heb een nieuwe dell PC, draai windows xp, draadloos modem
500meter van de centrale? modem staat op 20 cm van de binnenkomende lijn, pc staat op 4 meter van het modem.

Wie kan duidelijkheid geven in deze voor mij CHAOS???
met dank
ipea

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor de snelle reactie Killermenace,
Dit is dus precies mijn 1e probleem....IK SNAP ER NIKS VAN!!!!
Tsja....ben blond ook nog:confused:

Als je vermoed dat de snelheid van je internetverbinding niet klopt en je hebt een draadloze verbinding met je modem, moet je eerst kijken of het aan het laatste ligt.
Dat doe je door een kabel tussen pc en modem te plaatsen en je draadloze verbinding - tijdelijk - uit te schakelen.

Mijn ervaring is, dat klagen over te lage doorvoersnelheden nauwelijks soelaas biedt. Het eindresultaat is in de meeste gevallen, overstappen naar een andere provider ....
En dan nog .... informeer in je woonomgeving bij mensen met breedband wie met welke provider het meest tevreden is.
Dat is in elk geval de manier waarop ik het bij nieuwe klanten doe die een internetverbinding willen, of willen overstappen (om wat voor reden dan ook)

Laatst bewerkt:
MBIT is ongveer een achste van MBYTE dus als jou provider 10 MB aangeeft dan is dat MBYTE en als jij een test gaat doen dan wordt het weergegeven in MBIT.
10 MBYTE gedeeld door ongeveer 8 is dus 1.25 MBIT en dat klopt dus met jou geteste snelheid. Jij zit er zelfs boven dus dat is heel netjes :)

Dat moet die ITer ook weten lijkt mij!

Laatst bewerkt:
Dank Ommeren,

Een kabel plaatsen is niet mogelijk (is te lang) daarom heb ik een draadloos modem al 7 jaar trouwens in mijn vorige huis was de afstand tussen het (draadloos)modem en de pc 40meter!!!!! Nooit een probleem met snelheid ook tijdens mijn vorige abonnement ook bij Tele2 in mijn huidige woonsituatie geen enkel probleem.
Dit probleem is va mijn nieuwe Compleet abonnement november 2007
Naar een andere provider???? WAS HET MAAR WAAR, gezien de schandalige behandeling van de helpdesk, dit is een 2jarig contract:evil:

Hoi,

Nog 21 maanden blij :confused:
Als het zo duidelijk is dat er vanaf dat moment snelheidsproblemen zijn, lijkt het erop dat het inderdaad met de 'nieuwe' situatie te maken heeft.

Hebben ze je al geadviseerd je kabelmodem te resetten? Soms is dat nodig om de nieuwe doorvoersnelheid te realiseren.

Dank Raymond,
Heb je bericht gelezen ....volgens jou is mijn snelheid normaal.

Dan zou ik dus geen probleem hebben wat dat betreft.
Je hebt gelijk dat zou de it-er dan ook moeten weten die heeft ook met de helpdesk van Tele2 gebeld en toen zei Tele2 dat de gemeten snelheid niet deugdemaar ja dat lag aan mij wisten ze te vertellen.

Zoals ik al zei klopt het prima. Veel mensen maken die fout en zo ook de Helpdesk van Tele 2.
Maak je niet druk, het is prima in orde :thumb:

Het is ook maar net wat hij verteld heeft aan tele 2, MBIT of MBYTE, zo te zien heeft hij ook die fout gemaakt.

Laatst bewerkt:
Speedtest geeft zeer verschillende waarden per testrun.

Nu net even 5x (snel achter elkaar), dit zijn de resultaten;
1.
Download 708.2 KByte/sec (=5666 kbps) {edit} lees 5,6Mb :( op een 8Mb lijn
Upload 73.6 KByte/sec (=589 kbps)
2.
Download 522.0 KByte/sec (=4176 kbps) {edit} lees 4,1Mb :(!!
Upload 78.4 KByte/sec (=627 kbps)
3.
Download 312.1 KByte/sec (=2497 kbps) {Edit} aarrchhhh 2,4Mb :(:(:(:( .. ik zeg m'n contract op!!
Upload 78.5 KByte/sec (=628 kbps)
4.
Download 536.9 KByte/sec (=4295 kbps)
Upload 44.8 KByte/sec (=358 kbps)
5.
Download 857.4 KByte/sec (=6859 kbps) {Edit} Netjes precies wat ik verwachte, 10% is overhead die gebruikt wordt om de verbindig te controleren e.d. dus dit is erg netjes circa 7Mbs
Upload 76.5 KByte/sec (=612 kbps)

Verschillen meer dan 50%!
Er betrouwbaar is één keer testen op deze site dus niet...

Bij Coax zie ik ook verschillen, maar zijn ze niet zo groot.
Laatste meting net;

Er is 1.12 megabyte gedownload in 0.92 sec.
Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 10.23 Mbit/s. :)
Dat is 10229 Kbps. (1249 KB/Sec).
De maximum snelheid was 14.11 Mbit/s {Edit} Piek snelheid van 14Mb !! :) :) Wouw wat een profier heb ik, super!!
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte.
Dat is 14107 Kbps. (1722 KB/Sec).

Niet slecht voor een 8Mb lijn/abo :):):)

Allemaal erg relatief dus.

Laatst bewerkt:
??????????????? geen idee wat ik met jouw berichtje zou kunnen Withaar.

Raymond,

Check als je een antwoord geeft op iemand met weinig tot geen ervaring op ICT gebied ook even de website van Tele-2. Dan heb je in ieder geval ook de feiten even gechecked alvorens je de indruk achterlaat dat "die it'er" soort van achterlijk is.

Op de tele2 website zou je namelijk kunnen lezen dat het internet totaal pakket dat Inge heeft bestaat uit 2 versies, te weten een 4 MEGABIT variant en een 10 MEGABIT variant. Inge heeft de 10 Mb/s variant wat zou betekenen: 10 / 8 = 1,25... dus 1,25 MEGABYTE per seconde, zet dit tegenover de belachelijke snelheid die Inge haalt en concludeer dat het NIET klopt.

De schuld geven aan het interne "netwerk" is onzin, met een volle bak signaal ontvangst op 54mbit is het natuurlijk onmogelijk om nog niet eens in de buurt te komen van 10mbit.

De internet verbinding van Inge is de bottleneck in dit verhaal, Tele-2 wil er niets aan doen lijkt het. Hoe ik er tegenaan kijk is Inge al bekend, betaling opschorten zolang de verbinding niet optimaal is.

De maximale snelheid van een verbinding haal je amper tot nooit.
In de contracten staat ook dat er een maximale verbindingssnelheid is, niet een minimale dus contractgewijs zou dit mogen.

Bij een draadloze verbinding gaat eigenlijk altijd wat van de snelheid verloren.
Er staat wel dat er een 54Mbit verbinding beschikbaar is, maar daar heb je het ook weer over een maximum.
Dat er vol signaal is.. ok.. dan zou het wel goed door moeten komen, maar je kan niet zomaar iets uitsluiten.

En de conclusie dat de internetverbinding de bottleneck is, kan je vanaf hier lastig doen.
Maar er is een redelijke kans dat de verbinding het probleem is.

Betreffende raymond.. hij heeft zo te zien blijkbaar de Mbit en de Mbyte omgedraait :)

Laatst bewerkt:
De maximale snelheid van een verbinding haal je amper tot nooit.
In de contracten staat ook dat er een maximale verbindingssnelheid is, niet een minimale dus contractgewijs zou dit mogen.

Bij een draadloze verbinding gaat eigenlijk altijd wat van de snelheid verloren.
Er staat wel dat er een 54Mbit verbinding beschikbaar is, maar daar heb je het ook weer over een maximum.
Dat er vol signaal is.. ok.. dan zou het wel goed door moeten komen, maar je kan niet zomaar iets uitsluiten.

En de conclusie dat de internetverbinding de bottleneck is, kan je vanaf hier lastig doen.
Maar er is een redelijke kans dat de verbinding het probleem is.

Betreffende raymond.. hij heeft zo te zien blijkbaar de Mbit en de Mbyte omgedraait :)

inderdaad met ADSL heb je geluk als je de volle mep haalt. Echter voor je een antwoord kunt geven op de vraag: "wat is hier het probleem" kun je niet klakkeloos zeggen wat het antwoord is zonder dat je de situatie van Inge kent waaronder de omgeving. Ik ken het huis van Inge goed, ik weet dat de afstand tot de wijkcentrale behoorlijk kort is en zo nog een aantal andere variabelen.

En voor wat betreft een draadloze verbinding heb je gelijk, die heeft altijd verlies en de beloofde 54 mbit haal je wellicht nooit maar als je de ervaring hebt met verschillende draadloze access points / routers / modems dan weet je ook dat een continue stroom van 10 (werkelijke) mbits per seconde MAKKELIJK te halen is.

Feit blijft dat de internet verbinding van Inge gewoon VEEL te laag is maximaal 10 mbit beloven en uitkomen op nog geen 2 mbit is natuurlijk te gek voor woorden, biedt het dan NIET aan. Je kunt dan net zo goed het 2mbit pakket afnemen wat ze ook aanbieden.

met optimaal in mijn eerste post bedoel ik overigens niet de volle 10mbit maar wel iets dat daar in de buurt komt na aftrek van alle omgevingsvariabelen intern danwel extern (afstand, overboeking etc etc).

??????????????? geen idee wat ik met jouw berichtje zou kunnen Withaar.

Ik wil er alleen maar mee zeggen;
Vertrouw die sites niet blind, ik krijg meet resultaten tussen de 2,4 en 14... op een 8Mb lijn.

Alleen als al je resultaten zo slecht zijn (rond de 1,8 MB) is vermoedelijk wel wat mee aan de hand.

Laatst bewerkt:
Waarom zo moeilijk doen

Als je startpagina.nl hebt en dan de link speedtest :
http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp
is de bovenste ( eerste ) van belang dus download snelheid.
Die van mij is ongeveer 420 kb van Tele2 compleet + telefonie €29,95
Dus met speedtest heb je als volgorde :
Download = belangrijkste
Upload
Connextion
Ping test Nederland.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan