snelheid internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
ik werk met windows 10, mijn snelheid vind ik laag, zo tussen de 200 en 300 bmps voor de download, zie afb 1, terwijl ik volgens mijn abo bij ziggo 750 mbps zou moeten hebben, nu heeft ziggo mij een nieuw moden gestuurd en geinstalleerd, daarna de test opnieuw gedaan en de snelheid was toen 155 mbps, zie afb 2
speed2.JPGziggotest2.JPG
netwerk1.JPG
mijn netwerkkaart is 1.0gbps, zie afb 3, waarom haal ik niet de snelheid zoals ziggo in mijn abo vermeld, nl 750 mbps

Welke mogelijkheden heb je:
als je kijkt naar de kabel heeft deze mogelijk verschillende draaingen volgens cat nr en daar hoort dan een snelheid bij kan je up en down gaan aanpassen door oranje groen te wisselen omdat deze meestal verschillend zijn bij lage cat nr bij de 6 en 7 is deze het zelfde.

300mb zou kunnen wijzen op draadloos N band die is beperkt tot 300mb (g en b band nog lager) ax of ac is hoger.(dit is niet van toepassing omdat je over de ethernetpoort spreekt)

Je kan kijken naar al dan niet afgeschermde kabel en resultaat dat alle foute packeten moet herstuurd worden (te detecteren met wireshark mits de nodige kennis om de ack in arp te zien) en dat zou je dan kunnen zien als storingen die de snelheid lager brengen.

ook als er een quality of service is ingesteld in de router maar onwaarschijnlijk

Kijken naar de technologie zou je denken adsl heeft ook beperkingen g4 g5 en snelheid beperking van technologie tov opticalfiber : dus kan het nuttig zijn ook deze te kennis.

Ik weet niet of er al os zijn die kunnen schakelen tussen wireless en kabel en deze simultaan kunnen inzetten. maar dat kan in de toekomst wel komen.

oei............jouw antwoord is abracadabra voor mij, ziggo heeft mij een nieuw modem gestuurd en vandaag geinstalleerd in de hoop dat de snelheid van het laden van sites via utp kabel sneller zou zijn, maar niet dus.
kan het misschien aan mijn desktop merk medion liggen ? die is nl zo;n 10 jaar oud, maar volgens mij is de netwerkkaart 1.0 Gbps volgens de afb.3

Is je PC rechtstreeks op dat nieuwe modem aangesloten of zitten er nog 1 of meerdere switches tussen?

medion heeft nogal de naam van minderwaardige componenten te gebruiken( meestal voldoende voor de tijd ) en het is dus ook warmte afhankelijk en ook hoe vol sommige chips zijn . En als je in cmd als administrator eens ipconfig /flushdns doet en dan de test gaat het dan sneller? Netwerk is echt expertise en als je niet alles kan zien is het een moeilijk om de reden te achterhalen. 10 jaar is een mooie tijd en je moet in achterhoofd houden dat systemen sneller worden maar ook zuiniger worden en dat laaste moet je echt ook naar kijken.

Heeft die pc ook de mogelijkheid van een Wifi verbinding? Indien ja, disable die dan eens. Probeer het daarna nog eens. Snelheid die we zien (kan natuurlijk toeval zijn) past precies bij snelheden die je via Wifi zou kunnen verwachten.

Kan ook zijn dat je pc te traag is en het dus niet aan het netwerk ligt.

Internet snelheid kan afhankelijk zijn van wat andere gebruikers in de omgeving doen.

Alle configuratie adviezen vindt u op deze pagina: https://www.studytonight.com/post/r...y-controller-not-working-on-windows-10-solved

U gebruikt geen VPN voor anoniem internetten of u voordoen als van een andere locatie?

Mijn idee is dat het ook de DNS server kan zijn die alles vertraagt. Eigenschappen van de netwerk verbinding > Instellingen > LAN opties en instellingen > Selecteer Internet protocol TCP (Ipv4) en kies Eigenschappen > "De volgende DNS server adressen gebruiken." Noteer de bestaande en vul die van Google eens in. Dat is: 8.8.8.8 en 8.8.4.4.

Vaak helpt het verwijderen van de tijdelijke Internetbestanden.

Doe een schijfcontrole via het contextmenu van de C schijf en onder Eugenschappen het tabblad Extra. Repareer alleen het bestandsysteem, omdat eventueel aanwezige slechte sporen en sectoren te riskant zijn om te repareren.

In de browser vind u "hardware versnelling gebruiken." Schakel dat eens uit wanneer het aan staat en start de computer helemaal opnieuw op.

In taakbeheer en bij broncontrole kan u de grafieken van activiteit zien van alle processor kernen. Het komt voor dat een gedeelte van de cores niet gezien wordt en dat het aantal grafieken dat verschijnt niet klopt.

Controleer de add-ons of extensies die u gebruikt. Een slecht geschreven add-on kan de browser vertragen. Kijk ook in het menu van de browser of er een nieuwe versie van is.

Vaak draaien er vele onnodige processen op de achtergrond en die kunnen systeembronnen wel eens niet goed meer vrijgeven. Te denken aan indexeerders (cloud opslag stuurprogramma is actief misschien en updaters. Een lijst van alles wat opstart krijgt u met AutoRuns van Sysinternals. Zoek onbekende namen met Google en met name op de forums van de zoekresultaten. Handig aan AutoRuns is dat nieuwe regels de volgende keer groen zijn. Dat is een verzekering te meer, dat er geen ongewenste programma's worden binnengehaald. U zou ook malware en spyware kunnen vinden met een controle van de lijst. De bandbreedte van de verbinding kan natuurlijk zijn opgedeeld. Ik waarschuw daarbij voor open poorten, van verbinden met de computer op afstand, beveiliging camera's et cetera.

Netwerk kaartjes zijn niet zo duur en je verslijt er wel eens eentje. Uiteindelijk zal je dat moeten proberen.

Heeft u al gecontroleerd of de netwerkverbinding op "particulier" staat?
Standaard zet Windows die op "openbaar" en dat gaat een stuk trager.

edmoor- pc is rechtstreeks verbonden met modem

kenikavanbis - C:\Users\jobo>ipconfig /flushdns
Windows IP Configuration
Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
C:\Users\jobo>ipconfig /flushdns
Windows IP Configuration

alfred2- er zijn geen fouten gevonden

ik heb alles geprobeerd, ook wifi, maar het heeft geen invloed, snelheid blijft rond de 300 met utp kabel en wifi rond de 200; ik denk ook dat het aan de pc ligt, oudje; volgend jaar komt er toch een nieuwe met w11

Als je toch helemaal radeloos bent, mag je wel deze tool uitproberen, Complete Internet Repair:

Kies maar voor 'portable' installatie.
Na starten eerst via Maintenance-menu een windows herstelpunt maken.
Ik zou deze opties aanklikken en dan op Go! klikken.

Complete Internet Repair v11 - opties.jpg

Daarna hier laten weten of het geholpen heeft. ;-)

Edmoor, helaas zie ik geen network reset, ik hebwel de ned versie van w10, zie printscreen
de status van internet geeft aan o.a.: snelheid 1.0Gps, dus de netwerkkaart is toch ok n.m.m.

status.JPG

Vreemd.
Ik heb die schermafdruk gemaakt in Windows 10.
Wel in de 22H2 versie.
Misschien dat je een oudere versie hebt.

W1022H2.jpg

Bij mij heet het "netwerk opnieuw instellen", Nederlander W10 versise 22H2.s

Zelfde snelheid met een ander PC/notebook?

Is het mogelijk ook eens een
arp -a
uit te voeren en resultaat tonen (uw eigen ip mag je verwijderen of vervangen door ????????)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan