Snelheid klopt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

siemenjan

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Hey mensen,

Ik heb een aardig groot probleempje hier. kheb een newsreader ding van eweka (Betaald dus) en kzit bij upc als het om internet gaat. We hebben thuis een 6mb internet abbo. Dit is niet heel erg hoog, maar als ik met nieuwsgroepen ga downloaden moet het toch wel de 600 kb/s halen.
Nu haal ik eerst rond de 800 kb/s dan zakt het steeds verder naar rond de 120 kb/s daar blijft hij ook maar wat hangen.

Weet iemand waarom ik niet op volle snelheid kan downloaden? btw: kheb een nieuwe linksys cisco router. Dus daar kan het toch ook niet aan liggen?

M.V.G. Siemen Jan

Welke internet provider heb je? Ik weet dat UPC poort 119 afknijpt op drukke tijden. Poort 119 wordt gebruikt om te downloaden van nieuwsgroepen. Je kunt ook proberen om via SSL te downloaden, dat gaat via poort 563. Eweka ondersteund SSL, maar je download software zal het ook moeten ondersteunen.

ik heb mc-afee als virusscanner, ik kan altbinz wel even proberen zo, maar denk niet dat dat gaat helpen :P maarja niet geschoten is altijd mis :)

alt biz nu ook aan staan, blijft ook weer bij 115 kb/s hange :(
ksnap er echt de ballen niet van, echt zo *** dit.. op school kan ik gelukkig wel met 1800 kb/s downloaden maar hier :S Als ik btw de laptop en modem etc opnieuw opstart begint hij weer hoog en eindigt hij laag, nu begint hij laag en dat blijft constant zo...

Okay, even het volgende.
Bij mij was het dus de virusscanner die roet in het eten gooide.
Ik had Kaspersky en moest Grabit bij vertrouwde programma's zetten zodat hij deze files niet scande en zodoende er ook geen vertraging was. Ik raad je aan om je scanner even helemaal uit te schakelen en dan te kijken of je snelheid beter wordt.

Krijg je wel genoeg snelheid binnen ?
Om dat te controleren kan je een speedtest doen zie bijv. speedtest.net
Hieronder mijn resultaat (UPC Extreme 25Mbit)
457659092.png

Er zijn trouwens ook nieuwsgroepproviders die een gratis account aanbieden van enkele dagen (Powernews, Hitnews). Dan kan je kijken of het bijvoorbeeld niet ligt aan Eweka.

Welke internet provider heb je? Ik weet dat UPC poort 119 afknijpt op drukke tijden. Poort 119 wordt gebruikt om te downloaden van nieuwsgroepen. Je kunt ook proberen om via SSL te downloaden, dat gaat via poort 563. Eweka ondersteund SSL, maar je download software zal het ook moeten ondersteunen.

SSL wil soms wel beter werken maar is voor het grootste gedeelte ook afgeblokt nu ;)

Ik weet dat UPC poort 119 afknijpt op drukke tijden.

Dan zouden ze handelen in strijd met hun eigen voorwaarden.
Ze stellen namelijk dat de snelheid afhankelijk is van het aantal gebruikers en dat ze daar verder GEEN INVLOED op hebben. Zouden ze dus 'bewust knijpen' gebruiken ze dus WEL INVLOED. (kan je ze dus op aanspreken)

UPC zei:
UPC Internet biedt toegang tot internet. De snelheid van de internetverbinding wordt bepaald door de drukte op het net. Daar heeft UPC geen invloed op. Vandaar dat UPC geen minimale snelheid kan garanderen.

eeuh jonges laten we het bij de vraag houden? ik gebruik nu SSL wat naar mijn weten tot nu toe beter is, op minder kans op afknijpen.. iemand suggesties over mijn problem?

SSL wordt nu dus ook geknepen volgen Killer.

Tja suggesties, aankloppen bij UPC dat hun voorwaarden niet kloppen of overstappen naar een andere provider.

heb net gemailt naar upc, khoop dat ik snel reactie krijg en anders word het belle :D maar dat niet meer mensen hiermee zitten vind ik zo vreemd

Om het meteen duidelijk te maken. Er wordt niet geknepen.
De andere protocolen krijgen een hogere prioriteit.

Net zoals in windows taakbeheer kan je deze een prioriteit geven.
De downloadprotocollen blijven op prio "Normaal" staan.
pop3, smtp, http enz. komen op prio "Hoger dan normaal" of "hoog" gezet.

En op een of andere manier kan dat nou net wel met de voorwaarden omdat je het niet "knijpt"

nou, weer wat wijzer geworden ;)
Maar als we het nu over aftappen hebben, ik heb nog een keer die speedtest gedaan, nadat het downloaden ook zo traag ging. nu zag ik dat ook de downloadsnelheid was ondergedoken tot 110 kb/s. Dus het is niet zo dat upc afknijpt denk ik. Want mijn hele internetverbinding word 10 keer slomer na een tijdje downloaden.

Kan het misschien ook zijn dat mijn modem verkeerd is ingesteld? of ben ik nu weer newbie-taal aant uitlaten :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan