Snelheid koeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hertogjan

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2001
omdat mijn procesor wat warm word (55 gr) heb ik met speedfan gekeken hoeveel toeren de fan maakt (want deze blijft volgens mij op één snelheid draaien) maar dit word niet weergegeven. Kan de snelheid ook niet regelen met speedfan.
nu heb ik gehoord dat je dit kan regelen in de bios, wie weet waar je dit kan doen, ik heb hier al bij gekeken maar kan hier niks vinden over het automatich regelen van de fan.
Ik heb een P4 2600 Mhz

ja dat kan in de bios alleen is het niet verstrandig (vindt ik) je kan beeter een stille coeler kopen dan m langzamer laaten draaien anders woordt i te warm en mag je stras ok nog is een nieuwe prossesor gaan kopen

Is de temperatuur die je noemt, als de pc niks doet of als ie druk bezig is?

Het gaat er mij eigenlijk om dat de koeler wat sneller gaat draaien als de prosecor wat warmer word en langzamer gaat draaien als hij weer op temperatuur is.
Volgens mij deed hij dit eerder ook.

Dit is de temperatuur als ik gewoon wat aan het surfen en downloaden ben.

Uitzonderlijk warm vind ik het niet, maar het kan inderdaad koeler. Is de fan en koelbok wel vrij van stof?
Welke Pentium 4 heb je precies. Je geeft aan een 2600mhz, maar hier zijn diverse versie's van.
Een Prescott uitvoering wordt erg warm eeen Northwood niet.

Het is een northwood, en ja een tijdje geleden heb ik hem stofvrij gemaakt.
Maar de pc staat in een kast misschien komt het daar door, heb de zij kap er wel afgehaald en nu is het wel beter geworden maar als de pc nu 55 gr word word hij toch wat langzamer.

Een pc in een meubel zetten, ben ik persoonloijk geen voorstander van. Het benadeeld toch de koeling van de kast zelf.

Daar heb je gelijk in, maar ik zit er wel mee :(

Laatst bewerkt:
Hoe warm wordt de pc, als je deze een tijd uit de kast hebt?

Even een vraag tussendoor, heb je problemen door de temperatuur?(vastlopen/uitvallen)

Ja na verloop van tijd word de pc een stuk trager,
Als ik hem dan een tijdje uitzet en dan later weer opstart is hij weer een stuk sneller.

Heb nu de pc uit de kast en de temp is nu 43 gr moet even afwachten wat hij zometeen gaat doen.

Hier de temperatuur als ik de pc een kwartiertje aanstaat en een half uurtje later.
"Zie bijlage"

Bijlagen

Ik heb een koeler gekregen van een vriend, ik denk dat ik deze maar ga monteren kijken als dit helpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan