Snelheid NA de router...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolly

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2006
Voor alle duidelijkheid... Het betreft een NetGear WGR614V9 router.

Sinds 48-uur mijn internet-abbo aangepast en is nu dus 80Mbps-down en 8Mbps-up.
Mbv. SPEEDTEST.NET direct met de laptop achter de kabel-modem van Zeelandnet.
En idd. 80/8.
Nu aan het begin van de router....Dus op de RJ-connector die op de WAN-aansluiting van de router zit.... en 80/8.
Dus de Cat5e en de RJ-connectors zijn goed tot hier.
Na de router haal ik echter maar een schamele 40Mbps-down en 8Mbps-up....

Al een update van de router gedaan, maar mocht niks helpen.
Iemand die een zelfde router heeft EN WEL hogere snelheden krijg????

Laatst bewerkt:
Hallo,

Neem aan dat het de kabel is of het is het draadloos?

a. Heeft de Zeelandnet router gigabit LAN poorten of 100 mbit /s?
b. Heeft de Netgear router gigabit LAN poorten of 100 mbit /s? En is de WAN poort van de Netgear gigabit of 100 mbit /s?
c. Wat geeft Speedtest aan als je je Netgear ombouwt tot Accesspoint/switch, via het uitschakelen van de DHCP server in de Netgear en het koppelen van een van diens 4 LAN poorten met de router van Zeelandnet? Test dat zowel bedraad aangesloten aan de Netgear als draadloos.

M.b.t. c.: Zie de instructie hier, posting #2, waarbij je voor Eminent router leest: Netgear router en voor Speedtouch: Zeelandnet router

Tijs.

Mijn PC werkt bedraad en die van mijn zoontje ook.
De rest is "draadloos".

Van Zeelandnet heb ik ik enkel een kabel-modem. Hierop is zowel de telefonie als de internet aangesloten.
Op deze kabel-modem zit geen WiFi-functie.
Vanaf die kabel-modem loopt er een UTP cat5e kabel naar mijn NetGear-router.
Bedraad blijf ik steken op zo'n 35-40Mbps

Op de Netgear-router (WGR614V9) zitten dus 2 PC's bedraad en diverse draadloze -toestellen (IPad, GSM, WII, laptop's).

De router heeft Built in 4-port 10/100 Mbps Switch aldus de beschrijving.
Nu heeft mijn internet-abbo een maximale download snelheid van 80Mbps.
Is dit haalbaar met die router????
En hoe zit dit draadloos?
Als channel instelling staat deze op AUTO. Of kan ik beter een vast kanaal kiezen (1-13)?
Ook de mode in draadloos kan ik kiezen tussen "B and G" of "G only"??

Zeelandnet levert echt 80Mbps.... Als ik namelijk met een laptop bedraad rechtstreeks op de kabel-modem van Zeelandnet een speedtest doe dan kom ik wel degelijk aan die 80Mbps.

Probeer optie c. in mijn vorige posting. Kijk of dat betere resultaten geeft (bedraad).

Kanaalnummer vastzetten heeft (zover mijn ervaring) alleen zin als sommige apparaten niet een (stabiele) draadloze verbinding kunnen maken/houden.

B+g of g only heeft (lijkt mij) geen invloed op draadloze snelheid.

Tijs.

Nou krijg ik van ZeelandNET te horen dat ik nog een nieuwe WiFi-modem met router-functie krijg icm. met mijn Alles-in-1-pakket.
Maar gezien de grote aanvraag zijn de door de voorraad heen..... Effe geduld dus nog maar.

Denk dat ik het eerst maar eens allemaal afwacht voordat ik verder ga "knutselen" en/of een nieuwe router ga halen.

In ieder geval een dank aan ieder voor het meedenken..
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan