snelheid netwerkkaart verhogen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joss
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joss

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Ben recent bij UPC van 60 naar 120 mb overgeschakeld. Als ik een speedtest doe bij UPC krijg ik amper 90 mb binnen.
Ik heb windows XP.

Netwerkkaart 1394 ( die er bij mij in zit )die kan tot 400 MB.
Als ik nu CTRL-ALT-DEL gebruik en kijk onder het tabblad netwerk staat onderaan vermeld: snelheid van de verbinding 100MBps
Kan ik het getal 100 verhogen en zo ja hoe doe ik dit en/of hoe kan ik optimaal gebruik maken van mijn 120 MBps

Kan iemand mij helpen. In ieder geval alvast dank voor uw reactie.
Gr. Joss
:confused:

Hallo Jos,

De snelheid van je kaart kun je zelf niet verhogen omdat dit een hardware beperking is.
Je zult een nieuwe netwerkkaart moeten aanschaffen die gebruik kan maken van 1Gbit verbinding.

Om zeker te weten dat het niks met je netwerkkaart te maken heeft zul je even de naam van je netwerkkaart moeten opzoeken.
Wat is de naam van je netwerkkaart? Netwerkkaart 1394 zegt namelijk niet zo heel veel.
Je kan de naam van je netwerkkaart vinden bij apparaatbeheer

1394 is firewire

Aanvulling; Het kan zijn dat je netwerkkaart op een link speed staat. Bekijk deze pagina eens:

http://www.home-network-help.com/speed-and-duplex.html

Heb jij geen mogelijkheid tot 1000 dan is wat eerder aangedragen is - een gigabit netwerkkaart aanschaffen - de oplossing.

Laatst bewerkt:
Allereerst bedankt voor de reactie.
Heb gekeken bij apparaatbeheer.
Onder NETWERKADAPTERS zie ik staan 1394 netwerkkaart
en Marvel Yukon 88E8056 PCI-E gigabit Ethernet controller

Bij de Marvel Yukon ( eigenschappen ) staat hij op auto sens. Ook op 1000MBps full duplex gezet maar dan heb ik geen internetverbinding meer.
Mocht ik een nieuwe kaart ( moeten ) kopen dan neem ik aan dat de Marvel Yukon moet worden vervangen en wat kan ik dan het beste aanschaffen?
Laat me als leek graag adviseren. en kan ik de oude kaart er gewoon uithalen en de nieuwe erin zetten .
Neem aan dat het die kaart is waar de utp kabel op wordt aangesloten???
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Gr
Joss

Als je huidige netwerkkaart al gigabit is hoef je die niet te vervangen. Je kunt de optie van TheKnight ook proberen maar dan haal je nog niet de maximale snelheid die UPC aanbiedt. Heb jij je pc rechtstreeks in het modem van UPC of heb je tussen je modem en je pc nog een ander apparaat? (router?)

op 100mb/half duplex gezet.....

Zojuist de netwerkkaart op 100mb/half duplex gezet. Snelheid loop dan terug naar 45 MBps. Daarna weer op auto sens gezet en haalde weer 90 MBps.
Ik vind het raar dat wanneer ik de kaart op 1000MBps full duplex zet, er geen internetverbinding meer is................???:confused::confused:
Mijn Win XP computer is bedraad aangesloten rechtstreeks op het modem van UPC.
Toen ik een 60 MBps abonnement had, heb ik bij de upc speedtest altijd ook rond de 60-62 constante snelheid gehad..........
Volgens upc geeft het modem 120 mbps door.

???

Welk modem van UPC heb jij? En wat als je het op 1000 half duplex zet?

Krijg je dan een melding dat er geen netwerkverbinding beschikbaar is?

Laatst bewerkt:
snelheid internet

Het modem dat ik heb ( sedert gisteren ) is een Technicolor docsis 3.o wireless N voice cable gateway TC 7200
Inderdaad als ik mijn netwerkkaart op 1000MBps half duplex zet, heb ik geen internet verbinding meer.............

internet snelheid

heb even gekeken waar ik uit kan kiezen is:
1000 full duplex ( geen internet meer bij deze instelling!)
100 full duplex
100 half duplex
10 full duplex
10 half duplex
auto sense
Nu ben ik verder aan het kijken geweest en het zou best eens kunnen dat mijn utp(netwerkkabel) niet geschikt is voor een hogere doorgave dan 100 MBps.??????????
Ik ga het op korte termijn is proberen met een Cat 5e of Cat6 kabel. Mogelijk zit hier het probleem ........:o:o:o:o
Joss

Je hebt inderdaad minimaal cat5e nodig voor 1000Mbit. Hoeveel aders heeft je huidige netwerkkabel? Kun je als het goed is zien als je de connector uit je pc haalt en deze bekijkt.

Heb de laatste nieuwe driver van de netwerkkaart (fabrikant ) binnengehaald..........jammer geen verschil.
Heb ook gekeken naar de kabel, en hoewel wat moeilijk te zien zijn er volgens mij drie (3) draden t.w. een gele- rode - en blauwe draad.
Ga op korte termijn eens kijken wat een cat 5 of cat 6 kabel doet...
Wel bedankt voor jullie support !!!

Zullen er 4 zijn schat ik zo. Dan is je max snelheid 100Mbps. Voor gigabit heb je 8 aders nodig

Vandaag de kabel veranderd naar een cat 6 aansluiting. Hierna het modem op 1000bit gezet en........het werkte.
Probleem was dus de bedrading. Dit was geen cat5 of cat 6 kabel en daar zat het probleem.
Allemaal bedankt voor de reactie's en mogelijk heeft iemand eenzeflde probleem wat dus hiermee opgelost kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan