snelheid overnet

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb (nu nog) een kabelverbinding via chello. Al mijn netwerkinstellingen in Overnet heb ik op max. staan. Toch is de totale download die ik gemiddeld binnenhaal meestal niet hoger dan 20 KB/s, terwijl mijn verbinding toch veel meer aan moet kunnen. Er zijn wel uitschieters naar 40 of zelfs 90 kb/s, maar dat zijn hoge uitzonderingen.
Verder valt het me op dat, wanneer ik lopende downloads op pauze zet, er andere starten. Met andere woorden, er is wel data beschikbaar, maar die komt pas naar me toe als ik andere downloads pauzeer.
Hoe vergroot ik mijn downloadsnelheid in Overnet?

Ik meen dat hoe meer snelheid je deelt (opload) hoe meer snelheid je krijgt om te downloaden. Of staat de upload ook op max?

Geplaatst door Tanja1968
Ik meen dat hoe meer snelheid je deelt (opload) hoe meer snelheid je krijgt om te downloaden. Of staat de upload ook op max?

ja, alles staat op max. nu weet ik dat de max. upload bij chello slechts 16 is, maar dan moet je toch nog ruim 160 kunnen downen...

Ik weet niet hoe het zit bij overnet(hele tijd terug), bij emule heb kun je aangeven hoeveel downloads tegelijk hij mag doen in de connection tab, de knop wizzard.

Misschien zit er in overnet ook zo'n instelling? In emule zijn er 3:
1-5
5-16
16+

Ik neem altijd de 5-16, das meer dan voldoende voor mijn 1042/512 lijn.

Geplaatst door @temptation
Ik weet niet hoe het zit bij overnet(hele tijd terug), bij emule heb kun je aangeven hoeveel downloads tegelijk hij mag doen in de connection tab, de knop wizzard.

Misschien zit er in overnet ook zo'n instelling? In emule zijn er 3:
1-5
5-16
16+

Ik neem altijd de 5-16, das meer dan voldoende voor mijn 1042/512 lijn.

in overnet zit ook zo iets, je kunt een getaal tussen de 1 en 100 invullen. maar daar zit 'm niet echt mijn probleem. ik heb hem gewoon op 100 staan, maar hij pakt er zelden meer dan 10.

Geplaatst door gompie1304

in overnet zit ook zo iets, je kunt een getaal tussen de 1 en 100 invullen. maar daar zit 'm niet echt mijn probleem. ik heb hem gewoon op 100 staan, maar hij pakt er zelden meer dan 10.

Maar je hebt wel een high id/open? Van overnet weet ik weinig verder.
Is geen oplossing, maar misschien kan je een aangepaste emule mod proberen op basis van de laatste kademlia 0.4x.

Misschien kun je nog wat knoeien met hard limit en max connections omhoog te zetten. Als dat niet wil heb ik geen ideetjes meer...

Geplaatst door @temptation

Maar je hebt wel een high id/open? Van overnet weet ik weinig verder.
Is geen oplossing, maar misschien kan je een aangepaste emule mod proberen op basis van de laatste kademlia 0.4x.

Misschien kun je nog wat knoeien met hard limit en max connections omhoog te zetten. Als dat niet wil heb ik geen ideetjes meer...

jammer Temptation. Ik blijf toch liever bij Overnet. Heb Emule ook wel geprobeerd, maar destijds toch voor Overnet gekozen. Ik weet niet meer waarom. Mogelijk ligt het aan mijn provider (Chello). Binnenkort stap ik over op Demon, wie weet helpt dat. Bedankt in elk geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan