Snelheid pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat er het belangrijkst is voor de snelheid van een pc (Geheugen, processor etc.) en dan vnl. met het doen van meerdere dingen tegelijk zoals downloaden/video omzetten en bijv. skypen?

Alvast bedankt!!

De snelheid van je PC hangt aan heel veel factoren maar het meest belangrijkste is toch wel de processor en het geheugen:) bij gamen nog de videokaart erbij.

Een dual-core zal aan jou eisen voldoen denk ik zo:)

voor snelheid en kracht kun je een goede processor aanschaffen.
een processor zorgt voor de kracht dus zorgt ervoor dat je kunt gamen - video kijken - muziek luistren ETC.. tegelijk kunt doen.. ik heb zelf een AMD Athlon 6000+ bevalt super ik kan gamen muziek luisteren, film kijken en eventueel nog een paar andere games tegelijk spelen... (kijk wel welke Socet je hebt.. hier een paar voor Socet AM2), ook is het verstandig een DUAL CORE processor aan te schaffen, of nog beter een Quat Core, ook moet je een mooi werkgeheugen in je pc hebben ,, (toch niet veel lager als 2 GB beter nog is 4 GB)

http://www.alternate.nl/html/shop/p...Processoren&Level2=Desktop&Level3=Socket+AM2&

voor Grafische geheugen voor games, video bewerking etc... kun je het best een goede video kaart aanschaffen.. Door een processor lopen je games niet "veel" beter. door een videokaart wel (let hierbij op welke aansluiting je hebt,.. hier een paar voorbeelden van een PCIe aansluiting)

http://www.alternate.nl/html/shop/p...=Grafische+kaarten&Level2=PCIe&Level3=NVIDIA&

heb vandaag zelf de XFX 8800 GTS aangeschaft,

Hopenlijk kun je hier wat mee..... Groetjes Remco

Off topic: Heb eergister XFX 8800 GTX XT gekocht, moest wel direct andere voeding bij maar het is me toch een monster :love:

Ja zo ongeveer........ Heb in een ander topic al advies gevraagd over de aankoop van een nieuwe pc maar dat valt nog niet mee! Ik heb wel verstand van GB's, MB's, geheugen, processor harde schijf e.d. maar niet van merken en specificaties van al die onderdelen. Ik kreeg wel goed advies maar vooral over het zelf samenstellen van een pc. Nou daar kom ik niet echt uit. Ik ben op zoek naar een pc met een kloksnelheid van min. 2500, Core 2 Quad of Phenom processor, geheugen van 4 GB, Harde schijf min. 200 GB, redelijke videokaart (waar ik dus helemaal geen verstand van heb :)), usb en audio aansluiting op de voorkant en ruimte voor inbouwen van mijn Creative Extreme Audio geluidskaart. Hier iemand misschien een tip voor een kant en klare pc met ruimte voor de geluidskaart voor 800,- a 900,- euro?

o oke, hier een handige site waar je een pc kunt samen stellen... en daarna meteen kunt bestellen als je dat wilt...

Dit is een vertrouwd bedrijf, ik heb er zelf ook al wat dingen gekocht, goed bedrijf :thumb:

http://www.alternate.nl/html/includeStaticBig.html?treeName=Builder&file=BuildersInc&Level1=

PC-Builder, heel simpel stappen volgen automatische,
als iets niet wil,,,, BIJVOORBEELD een zware processor en een zware videokaart met samen 450 W en jij hebt een voeding van 350 W geeft hij aan dat je een andere voeding moet nnemen, dus super handig probeer maar eens... :thumb::thumb::thumb: Good Luck

groetjes Remco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan