snelheid pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieuwke1995

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Voor informatica moeten we een overzicht maken van factoren die bepalend zijn voor de snelheid van een pc. Ik heb op internet gezocht, maar kan het niet vinden. Kan iemand mij misschien wat informatie geven?

We moeten ook rekening houden met extern geheugen.

Als je denkt dat deze vraag niet op de juiste plek staat in dit forum, zeg het dan even, maar zeg er wel bij waar hij dan wel moet staan, dan kan ik hem verplaatsen.

Laatst bewerkt:
deze vraag mag niet hier of op een andere plek

want helpmij is niet voor huiswerk of school opdrachten!!

ik raad je ook aan op google te zoeken

Laatst bewerkt:
Het is de bedoeling dat we het opzoeken op internet en ik heb hier toestemming voor!

Het is de bedoeling dat we het opzoeken op internet en ik heb hier toestemming voor!

toestemming van de moderators op het forum?
je meester geeft meschien toestemming
maar de huisregels van helpmij niet dus kunnen wij jou ook niet helpen

de bedoeling is het opzoeken en het niet voor te zeggen/schrijven

Laatst bewerkt:
Ik vind dit niet een typische huiswerk vraag die voldoet aan die thread. Hij heeft zelf al gezocht naar informatie, en vraagt daarna hier om hulp. Het is niet zo dat iemand zo hier zijn huiswerk heeft neergegooid zodat wij dat maar mooi voor hem kunnen maken... Als een mod deze thread weggooit, dan vind ik dat echt mierenneuken.

Anyway, moeten je er diep op in gaan, of mag je gewoon hardware noemen?

Ik vind dit niet een typische huiswerk vraag die voldoet aan die thread. Hij heeft zelf al gezocht naar informatie, en vraagt daarna hier om hulp. Het is niet zo dat iemand zo hier zijn huiswerk heeft neergegooid zodat wij dat maar mooi voor hem kunnen maken... Als een mod deze thread weggooit, dan vind ik dat echt mierenneuken.

Anyway, moeten je er diep op in gaan, of mag je gewoon hardware noemen?

We moeten iets meer doen dan alleen de hardware noemen, maar we hoeven er niet al te diep op in te gaan, maar als iemand mij alleen info geeft over hardware en er niet verder op in gaat, kan ik de rest zelf opzoeken.
(enneh... ik ben een meisje, dus geen hij...)

Laatst bewerkt:
deze vraag mag niet hier of op een andere plek

want helpmij is niet voor huiswerk of school opdrachten!!

ik raad je ook aan op google te zoeken

Ik heb al op google gezocht en ook wel wat gevonden, maar er staat niet genoeg informatie bij. Zelf heb ik niet genoeg kennis om de informatie te geven en ik kan niet meer informatie vinden dan dit:

Belangrijkste is CPU/MEM/VGA. Daarna speelt moederbord, HDD's ook een grote rol.

Er zal altijd wel wat de bottleneck zijn. Je kan beter een iets minder GPU nemen dan een iets langzamere CPU. Aangezien je GPU dan niet volledig benut wordt.

(en hier snap ik al niet erg veel van :o)

Excuus haha :p

De belangrijkste componenten voor de snelheid van je PC zijn de processor en het geheugen (RAM). Een goede videokaart is alleen belangrijk bij zware games, want zoiets als een internet site of zwak spel kan een onboard videokaart natuurlijk zonder snelheidsproblemen weergeven. Wanneer je dus een gamer bent, is de videokaart wel van belang, maar voor mensen die geen grafisch zware dingen doen is de videokaart niet zo van belang.

Je moet rekening houden met extern geheugen? Dat heeft niks te maken met de snelheid van je PC. Extern geheugen is bijvoorbeeld een externe harde schijf of een USB... Het is wel zo dat de snelheid tussen extern geheugen en je PC laag is, omdat USB 2.0 en Firewire in de praktijk niet hoger komen dan zo'n 30-35 MB/s.

Een harde schijf is natuurlijk ook van belang, maar een stuk minder dan de processor en RAM. De snelheid van je harde schijf is bijvoorbeeld belangrijk bij bestanden schrijven / lezen.

Wat dacht je van de bussnelheid van je moederbord/processor? Je kan dan wel een super snele processor hebben maar een moederbord met trage bussnelheid haalt alles weer omlaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan