Snelheid PC3200

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Ik heb in mijn pc 2 reepjes PC3200 DDR400 á 512MB.
Deze geheugens horen toch op 400 Mhz te draaien?
Volgens Everest draaien deze op 200Mhz.
Kijk ik fout, of moet ik een instelling in mijn Bios veranderen?

Mobo.JPG

Kijk eens bij moederbord en geheugenbus eigenschappen, die waarde klopt, het is immers DDR, die waarde moet je dan vermedigvuldigen x 2.

De werkelijke kloksnelhied is 200MHZ, maar de effectieve kloksnelheid is 400MHZ.
DDR moet je maal 2 doen.

Het geheugen draait maar op 160MHZ(320MHZ), dus je gebruikt met je geheugen niet de volle snelheid.
kijk eens bij CPU, wat daar aangegeven wordt.

Als in de bios de SPD aanstaat, dan wordt het geheugen teruggeschakeld naar een stabiele waarde, dan zul je hem handmatig in moeten stellen, met het risico op blauwe schermen, je zult wel de CAS Latency omhoog moeten zetten, het is dan uitproberen.

Als in de bios de SPD aanstaat, dan wordt het geheugen teruggeschakeld naar een stabiele waarde, dan zul je hem handmatig in moeten stellen, met het risico op blauwe schermen, je zult wel de CAS Latency omhoog moeten zetten, het is dan uitproberen.

SPD?

Crash en Lange Pier, bedankt!:thumb: :thumb:

Ik heb wat instellingen in mijn Bios veranderd, en nu draait ie wel op 400Mhz.
Is deze verandering merkbaar? Of geeft het weinig snelheidswinst?

Geheugen2.JPG

Je zal mischien niet zelf direct wat merken, maar kijk of je geen blauweschermen krijgt nu. Krijg je die wel, dan moet je toch de settings terug zetten.

Ik heb wat instellingen in mijn Bios veranderd, en nu draait ie wel op 400Mhz.
Is deze verandering merkbaar? Of geeft het weinig snelheidswinst?

Hallo zou je mischien kunnen vertellen wat je heb veranderd in bios ?
Ik heb namelijk zelfde probleem , heb alleen een gigabyte moederbord !
mijn geheugen draaien ook op 200 :( .
ik heb namelijk al geprobeerd om de FSB te verhogen maar dat moecht niet baten .
Vriendelijke groet oswaldo

Als je het topic goed leest, zie je dat 200 mhz klopt (werkelijke kloksnelheid), de effectieve kloksnelheid zou dan wel 400mhz moeten zijn.

okeej mischien ook even dmv screen shot laten zien maar ?

Bijlagen

• screen.jpg
    screen.jpg
    89,7 KB · Weergaven: 51
Je kunt misschien beter je eigen topic openen, deze staat als opgelost.
Overigens onderstaand reply gelezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan