Beste,
Ik heb een probleem mbt snelheid bij draaitabellen. De gebruiker kan dmv van een klik op een knop een draaitabel op een nieuw werkblad zetten. Waarom dmv een knop omdat de gebruiker vooraf bepaalde selecties moet maken en afhankelijk van deze selecties wordt andere data gekozen. De gegevensverbinding die bestaat op het werkblad wordt in code eerst verwijderd en vervolgens terug aangemaakt in code.
Als -dmv code- de draaitabel in het werkblad staat en ik selecteer een draaiveld duurt het tot 5 seconden alvorens het veld toegevoegd is bij filters en/of kolommen en/of rijen en/of waarden.
Neem ik daarentegen een nieuw tabblad kies ik voor 'gegevens / andere bronnen / analyses services en vul ik server- en account gegevens' in dat gaat dit flitsend snel.
Wat kan de oorzaak zijn?
Code verwijder data-verbinding en maak terug aan en zet een draaitabel op het werkblad:

Ik heb een probleem mbt snelheid bij draaitabellen. De gebruiker kan dmv van een klik op een knop een draaitabel op een nieuw werkblad zetten. Waarom dmv een knop omdat de gebruiker vooraf bepaalde selecties moet maken en afhankelijk van deze selecties wordt andere data gekozen. De gegevensverbinding die bestaat op het werkblad wordt in code eerst verwijderd en vervolgens terug aangemaakt in code.
Als -dmv code- de draaitabel in het werkblad staat en ik selecteer een draaiveld duurt het tot 5 seconden alvorens het veld toegevoegd is bij filters en/of kolommen en/of rijen en/of waarden.
Neem ik daarentegen een nieuw tabblad kies ik voor 'gegevens / andere bronnen / analyses services en vul ik server- en account gegevens' in dat gaat dit flitsend snel.
Wat kan de oorzaak zijn?
Code verwijder data-verbinding en maak terug aan en zet een draaitabel op het werkblad:
Code:
'Delete van de connectie indien aanwezig
ActiveWorkbook.Connections("RM Marketing Selection Tool Model").Delete
'Terug aanmaken van de connectie
On Error GoTo err_subMakeNewSelection
tmpConnectionString = "OLEDB;Provider=MSOLAP.7;Password=" & cnnBITab_PssWrd & ";Persist Security Info=True;User ID=" & cnnBITab_User
tmpConnectionString = tmpConnectionString & ";Initial Catalog=" & cnnBITab & ";Data Source=" & cnnBITab_Srvr & ";Location=" & cnnBITab_Srvr
tmpConnectionString = tmpConnectionString & ";MDX Compatibility=1;Safety Options=2;MDX Missing Member Mode=Error;Update Isolation Level=2"
Workbooks(gblWorkbookName).Connections.Add2 _
"RM Marketing Selection Tool Model", "", Array(tmpConnectionString), Trim(cnnBITab_PerSpec), 1
'Maak Pivot table
ActiveWorkbook.PivotCaches.Create(SourceType:=xlExternal, SourceData:= _
ActiveWorkbook.Connections( _
"RM Marketing Selection Tool Model"), Version:=6). _
CreatePivotTable Tabledestination:=Par_NewSel_Name & "!R3C1", TableName:=Par_NewSel_PivotName _
, DefaultVersion:=6