Snelheid processor ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

abruzzese

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Ik zou graag willen weten hoeveel Megaherts de nieuwe processoren hebben.
Vroeger was het makkelijk om te zien hoe snel een processor was bijvoorbeeld een PC met een 1000 megaherts.
Nu heb je bijvoorbeeld een : Intel Core 2 Duo E4300 kloksnelheid 1.8 GHz Cache 2 mb.
Kun jij mij vertellen hoe je de huidige nieuwe processors aan snelheid kunt meten of berekenen ??

Dat is toch gewoon hetzelfde?
1,8 Ghz is 1800 Mhz
en 1000 Mhz is 1 Ghz

processor

Ik heb op een ander forum interresante informatie gekregen zoals hieronder :

Bij de nieuwste proccesoren gaat het niet alleen om de mega- of giga- herts,
maar ook om de cache. Een gewone 'oude' proccesor heeft bijvoorbeeld 256 KB cache.
Een splinternieuwe misschien wel 2 MB. Dat maakt ook uit voor de snelheid,
ook al is de megaherts hetzelfde. Die met meer cache is toch stukken sneller.
En die met de Dual Core zijn nog sneller. Die hebben twee proccessor kernen...

Klopt. met Bijv 4 MB L2 Cache Haal je net 6 Fps meer dan 2 MB Bvs, het aantal Mega of Giga hertz maakt tege woordig niet veel uit, om het ff moeilijker te maken kan 1.8 Ghz sneller zijn als 3.4 Ghz dus 3400 Mhz. Neem bijv de Core 2 Duo E 6300 op 1.86 Ghz 2 MB L2 Cache, dees is stukken sneller dan een Intel pentium D 3.4 ghz Dual core 4 MB L2 Cache, (als je bij Systemrequirementslap kijkt of je iets kan laten lopen op je Computer zegt hij bijv als je E6300 heb op 1.86 Ghz ,dat hij op 4.8 ghz loopt dus 4800 Mhz , (er zijn al wat mensen gweest die het erover hebben gehad op dit Forum). Dat Komt door de Nieuwste Architectuur, (om het nog moeilijker te maken):D
Bijv een oudere Architectuur stuurd de Informatie eerst naar de FSB (Front Side Bus) en dan naar de L2 Cache Bijv, een nieuwe doet dat op een andere Volgorde.

Hopelijk heb je er wat aan :)

Gr Rick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan