snelheid router max 54 mps maar is 11 mbps

Status
Niet open voor verdere reacties.

wvdhoek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Heb deze week een wirelessnetwork broadband router aangeschaft welke 54 mbps moet geven (type sitecom, IEEE 802.11g compatibel). Ik maak hierbij gebruik van een Wireless Network Usb adapter.
Nu geeft hij via het icoontje rechtsonder steeds aan dat de snelheid 11 mpbs is terwijl ik naar 54 mbps wil. Volgens de hardware die ik heb moet dit toch ook kunnen? Vraag: hoe kan ik dan instellen om naar 54 mbps te gaan of is mijn modem (Speedtouch 510) toch de beperkende factor? Heb trouwen wel een vrij oude laptop (2001, 1.0 gh) maar die moet die snelheid toch aankunnen?

54g

Ik heb ook een SpeedTouch 510 en werk met 54mb op mijn WLAN.
SpeedTouch 510 heeft geen wlan connectie dus dat moet goed gaan.

Je router en je laptop moeten beide op 802.11g ingesteld zijn, vaak heb je de keuze B+G of B Only (B Only moet je dus niet hebben wat dat is 11mb).

Bij 802.11g moet je wel een goede ontvangst hebben anders gaat de snelheid naar beneden. :D
Ik heb een vrij recente Asus Laptop, mij deze ondersteunde ook geen 54mb (G-variant), dus heb ik er een stick erbij gekocht.

hoe dit dan in te stellen??

Je router en je laptop moeten beide op 802.11g ingesteld zijn, vaak heb je de keuze B+G of B Only (B Only moet je dus niet hebben wat dat is 11mb).

Bij 802.11g moet je wel een goede ontvangst hebben anders gaat de snelheid naar beneden. :D
.

De ontvangst is wel goed, geeft aan goed tot uitstekend. Hoe stel ik de router en laptop dan in op 802.11g?

Hangt een beetje van je adapter en je router af.

Waarschijnlijk zit het hem in je adapter.
Klik op Configuratiescherm en vervolgens op netwerk verbindingen
Klik met de rechtermuisknop op de draadloze adapter en kies voor eigenschappen
Klik op configureren en klik op geavanceerd.
Zie bijlagen...

Als je op Configureren klikt zie je gelijk wel of hij 54bps ondersteunt, want als het niet in de naam staat, nou dan is de kans groot dat deze het niet aan kan. :thumb:
Als er in de naam (blauwe balk staat) 802.11b dan is G niet mogelijk.
Staat er in de blauwe balk 54 bps

Mijn advies is ga eerst nakijken of de adapter op de laptop het aan kan.
Kijk vervolgens naar de router.

Bijlagen

• B+G mix.JPG
    B+G mix.JPG
    39,8 KB · Weergaven: 124
  • G niet mogelijk.JPG
    G niet mogelijk.JPG
    28,3 KB · Weergaven: 112
  • G mogelijk.JPG
    G mogelijk.JPG
    38,5 KB · Weergaven: 120
Wat voor type/merk wifi kaart/adapter heb/steek je in je laptop?

Netwerk adapters

Ik heb een Asus A4L (interne WiFi adapter), deze is type B (11 bps), de heb ik gedisabled.
Toen heb ik een goedkoop dingetje gekocht van sweex (EUR 17,50), dit is het type G (54 bps) en toen was het klaar? :D
Was overigens niet de reden, mijn interne WiFi kon alleen WEP aan en geen WPA.

Wat voor router heb je, en wat voor een adapter?

Je gaf aan dat je oude laptop hebt. Waarschijnlijk zit hier USB 1.1 op en niet USB 2.0.
Als je een wireless usb adapeter gebruikt dan zal de snelheid niet groter worden dan 11 mbps. Volgens mij kan 54 mbps alleen maar met USB 2.0

inderdaad oude laptop

Hallo,

Dank voor alle reacties, heb inderdaad oude laptop, zal eens op zoek naar snellere USB poort en kijken hoe het dan gaat. Ik neem aan dat die ook voor "oudjes" nog wel in 2.0 te verkrijgen zijn....

Dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan