snelheid router welke laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

egnisnarf

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Hallo,

Ik zit met de volgende vraag. Ik ben van plan een laptop aan te schaffen en ben me in de mogelijkheden aan het verdiepen. Zo zal ik ook draadloos verbinding willen hebben met internet. Ik heb bij mijn provider op de site gekeken en daar kan 3 verschillende soorten routers kopen. Nu heb ik een vraag over de snelheden. De goedkoopste router gaat tot een snel heid van: 54 Mbit/s, de middelste tot 300 Mbit/s en de duurste tot 1 Gbit/s.

Waar moet ik op letten bij mijn aanschaf van een laptop. Straks heb ik een laptop gekocht maar kan de router de snelheid niet aan (of zo iets...ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven). (op de router zal ook een gewone desktop via de kabel moeten worden aangesloten)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Alvast bedankt!

Inge

Inge,

De snelheid van je internet verbinding is waarschijnlijk bepalend.

Als je een 4MBit/s abonnement hebt, kun je volstaan met een 54MBit/s router.
Immers, 4 is veel minder dan 54.

Wanneer je ook een thuisnetwerk hebt waarin je veel bestanden wilt delen, of video wilt gaan streamen, is een verbinding van 300MBit/s geen overbodige luxe en een 1Gbit/s zelfs ideaal.

Alle laptops met een draadloze optie kunnen 54MBit/s netwerken aan (dit is de 802.11g standaard).

Superbedankt!

Ik zou weer al bijna een dure router hebben gekocht omdat ik dacht dat dat nodig was...

Nu schiet me weer een andere vraag te binnen, (ivm die reactie over bestanden delen) Of het mogelijk is om van met de laptop bestanden van de desktop af te halen? (bv foto's, en het delen van outlook?)

Maar nu realiseer ik me dat ik deze vraag in een ander topic moet stellen...

En ik zou voor die desktop ook gewoon een draadloze ontvangertje kopen. (wireless-g)
Heb je alle 2 pc's draadloos en geen kabels door de kamer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan