Snelheid router

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterfghendriks

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2005
Ik heb een snelle provider 12.000 kbs. Mijn wireless router in mijn thuisnetwerkje is echter maar 54 Mbps.
Klopt het dat er geen snellere routers te koop zijn?

er zijn tegenwoordig wel snellere accespoints, maar je moet ook rekening houden met de "ontvanger" deze moet die snelheid ook aankunnen. en of dit al geintegreerd is met een router weet ik niet

Het werkt als het goed is gewoon hoor.

12.000 Kb is nl 12 Mbit
Je router is 54 Mbit.

Daar komt nog bij dat je in de praktijk die 12 Mb zelden haalt (ik haal hier vaak zelfs maar de helft)

Maar 54 Mb is dus snel genoeg. :)

Snelheid routrers

Het vreemde is dat de downloadsnelheid bij mijn draadloos aangesloten laptop lager is dan bij mijn bedrade andere computer!

Hoi,

Je hebt het dus idd over draadloos, want de datasnelheid van bekabeld, daar hoef je je al helemaal niet druk over te maken .....
Hoe dat daadwerkelijk zit met draadloos, daar zijn volgens mij de meningen nogal over 'verdeeld'.
Zelf ben ik af en toe ook door de bomen het bos kwijt.
Want je officiële snelheid mag dan 54Mbps zijn, dat wil echter nog niet zeggen dat deze ook daadwerkelijk wordt gehaald ....
Twee factoren die mijns inziens in elk geval van invloed zijn:
De signaalsterkte .... (toch?)
Het aantal gelijktijdige gebruikers van je internetverbinding via je router .... (toch?)

Kijk ook eens hier voor advies over snellere wirelessmogelijkheden met een beter bereik:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=341384

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan