Snelheid, stabiliteit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pindakoek

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Hallo,
Ik heb nu bijna 2 weken een ASUS PT6-SE moederbord en een Intel i7 920 processor alleen ik heb nou niet echt het gevoel dat die onderdelen erin zitten want het laden van programmas en processen tijdens het opstarten gaat geen barst sneller ivm mijn vorige cpu(amd 4600+).
Af en toe merk ik wel dat het sneller gaat maar over het algemeen heb ik niet het gevoel dat het zo super veel sneller gaat.
Onderdelen:
CPU: i7 920
Mobo: asus p6t-se
hd1: Maxtor DiamondMax23 250GB 7200rpm 32MB SATA3GB
hd2: Maxtor DiamondMax23 500GB 7200rpm 32MB SATA3GB
ram geheugen: 3xOCZ Gold DDR3 1333MHz 2GB KIT
gaka: ati radeon hd 4850
voeding: Cooler Master 620 watt
verder nog een geluidskaart, wlan kaart, een dvd-rom speler en vier koelers.
Heeft gelopen onder vista x64 en 7 x64

mvg,
pindakoek:cool:

Laatst bewerkt:
De belangrijkste veroorzaker zou wel eens Vista kunnen zijn. Mijn advies: vista strippen tot op het bot. Alle "mooie"dingen eruit en de rest tweaken. Nog eenvoudiger is natuurlijk Vista eraf en XP erop.

Ik zou niet terug gaan op XP sinds de updates daarvan over enige tijd niet meer ondersteunt worden. en komen er dus geen updates meer.
Wel is tweaken een goed idee, als je niet weet hoe dit moet, er zijn genoeg programma's die je hierbij goed kunnen helpen en uitleg geven bij wat je doet.

Misschien zou je Windows 7 kunnen overwegen. die past zich namelijk aan aan de capaciteiten van je computer en deze werkt -naar eigen ervaring- sneller als Vista en ook beter.

Je kan ook een een aantal testen doen met je ram geheugen of het wel goed werkt zoals het zou moeten werken.
Misschien zou je dit met Everest kunnen doen, al weet ik dat niet zeker alleen die heeft ook een benchmark test en een geheugen test. Tevens ook een stability test

Het laden van programma's heeft ook meer te maken met de harde schijf. Daar moeten de gegevens vandaan komen.
Heb je in Vista ook de UAC uitgezet?
Dat maakt de computer vaak ook al een stuk sneller.

http://vistabits.nl/optimalisatie/UAC_uitzetten.htm

Heb je verder benchmarks gedraaid, zodat je kan kijken of de pc een beetje redelijk presteert?

En de bootscreen van de bios blijft ook bijna een halve minuut hangen.
Dan zit er iets niet goed toch?

Als het booten zo lang duurt is er vaak wat mis met de hardware. Onderdeel voor onderdeel testen dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan