Snelheid tele2

• Onderwerp starter Onderwerp starter sulky
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sulky

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2002
Ik heb tele2 plus . dat houd in volgens zeggen een download snelheid van 4 mb.als ik speedtest raadpleeg geeft hij aan 108.5 kbps getest op meerdere malen en dagen .dit lijkt mij veel te laag en dus heb ik al tig keren kontact gezocht met de helpdesk van Tele2 . no resultaat .als ik het goed begrepen heb zou de snelheid dus 500 KB moeten zijn. Of zie ik het helemaal verkeerd ? staat er hier iets niet goed in gesteld ?wel graag eenvoudig houden .ik ben niet zo'n kei op dit gebied.

syst xp home sp2.
pent.4 2800ghz
geheugen 1024 mb

Laatst bewerkt:
Als de snelheid echt nergens hoger uitkomt dan die 108,5kbps die je opgeeft, zou ik het modem eens resetten.Dat wil ook nog wel eens werken.Ik haal op speedtest met 4MB Versatel (is nu dus ook TELE2) ruim de snelheid. van 800kbps

sulky zei:
Ik heb tele2 plus . dat houd in volgens zeggen een download snelheid van 4 mb.als ik speedtest raadpleeg geeft hij aan 108.5 kbps getest op meerdere malen en dagen .dit lijkt mij veel te laag en dus heb ik al tig keren kontact gezocht met de helpdesk van Tele2 . no resultaat .als ik het goed begrepen heb zou de snelheid dus 500 KB moeten zijn. Of zie ik het helemaal verkeerd ? staat er hier iets niet goed in gesteld ?wel graag eenvoudig houden .ik ben niet zo'n kei op dit gebied.

syst xp home sp2.
pent.4 2800ghz
geheugen 1024 mb

4MB zijn 4096 kilobits en dat zijn 512KBytes per sec
Je zult uitkomen op ongeveer 400KBytes per s

De 800 van Sparkel lijkt me niet correct,maar ok

Je kan het ook eens proberen te testen met de firewall uitgeschakeld.
Kost mij meer als 50% snelheid bij speedtest met firewall aan, dat geeft te denken.

Vergeet dat ding niet weer in te schakelen

upsidaisy zei:

lijkt mij ook niet .sorry die 500 KB s was een foutje .moest 400 zijn .

PC animal zei:
Je kan het ook eens proberen te testen met de firewall uitgeschakeld.
Kost mij meer als 50% snelheid bij speedtest met firewall aan, dat geeft te denken.

Vergeet dat ding niet weer in te schakelen

heb het geprobeerd , maar kam nu wel erg laag uit op dit moment maar 68 KB's.. dat zal straks wel weer anders zijn Het is gewoon van de gekke .

upsidaisy zei:

In zoverre niet correct dat de snelheid bij mij hoger is dan 4MB, maar daar hoor je me niet over klagen :p
Speedtest.jpg

Maar goed, zoals ik al eerder aangaf, reset van de modem wil ook wel eens werken.

Sparkel zei:
Als de snelheid echt nergens hoger uitkomt dan die 108,5kbps die je opgeeft, zou ik het modem eens resetten.Dat wil ook nog wel eens werken.Ik haal op speedtest met 4MB Versatel (is nu dus ook TELE2) ruim de snelheid. van 800kbps

Oke . is gebeurd , maar er is geen verandering ..die van jou lijkt wel een verdubbeling van 4 mb

Sparkel zei:
In zoverre niet correct dat de snelheid bij mij hoger is dan 4MB, maar daar hoor je me niet over klagen :p
Speedtest.jpg

Maar goed, zoals ik al eerder aangaf, reset van de modem wil ook wel eens werken.

Lol,alleen dan moet je dat misschien niet combineren met jouw 4MB lijn want dat kan verwarring geven.

sulky zei:
Oke . is gebeurd , maar er is geen verandering ..die van jou lijkt wel een verdubbeling van 4 mb

Zou toch nog maar eens contact opnemen met Tele2 hetzij schriftelijk en dan aangetekend of toch nog maar eens de boel laten controleren

Kun je zien wat allemaal banbreedte bij jou aan het gebruiken is ?

Had je al eens bijv 100 mb gedownload om te kijken wat er dan uit komt ?

http://speedtest.bbned.nl/

upsidaisy zei:
Lol,alleen dan moet je dat misschien niet combineren met jouw 4MB lijn want dat kan verwarring geven.

Klopt, maar geef alleen aan dat het dus wel mogelijk is. ;)

sulky zei:

Heb je de installatie zelf gedaan? Of is je aansluiting geinstalleerd door een monteur?
Bij zelfinstallatie word nog wel eens de fout gemaakt door niet vanaf het hoofdaansluitpunt van de telefoonlijn te beginnen, ADSL kan dan wel werken, maar zal zeker trager en storingsgevoeliger zijn als de aansluiting niet klopt

Sparkel zei:
Klopt, maar geef alleen aan dat het dus wel mogelijk is. ;)

Heb je de installatie zelf gedaan? Of is je aansluiting geinstalleerd door een monteur?
Bij zelfinstallatie word nog wel eens de fout gemaakt door niet vanaf het hoofdaansluitpunt van de telefoonlijn te beginnen, ADSL kan dan wel werken, maar zal zeker trager en storingsgevoeliger zijn als de aansluiting niet klopt

thxx .de aansluiting zit rechtstreeks op het hoofdpunt,maar alles is goed volgens tele 2 ik heb die download van 100 mb ook ge probeerd van Upsydaisy met 20 gebruikers aanwezig .kwam in het begin op 108 KBs maar razend snel zakte deze in naar 17 KBs en dus had ik ruim anderhalf uur nodig voor die 100 mb.nu stop ik even bedankt voor de reaktie's .morgen weer ff bellen met de helpdesk en die 100mb nog eens proberen

tips

speedtest.nl vind ik absoluut niet betrouwbaar. Dat downloadbestand geeft een meer zuivere waarneming. Gebruik dan wel het bestand op de server van Tele2. [http://www2.tele2.nl/10mb]
Wat is de lengte van je telefoonkabel (inclusief splitter) naar het modem? Boven de 8 meter geeft dit al verlies van snelheid. Probeer anders het modem rechstreeks aan te sluiten, zonder splitter, slechte kwaliteit telefoondraad sluit je dan uit.

Heb je echt alle programma's die van internet gebruik maken uit staan? Ook gecontroleerd op virussen/spyware/adware/malware?

Firewall en virusscanner maken niet zo heel veel uit, reken gewoon 4 a 5 % van de snelheid daarvoor. XP en de communicatie zelf met de wijkcentrale pakken ook ruim 20 %.
Als je op een dikke 3 mbit uitkomt zou het goed moeten zijn.

Laatst bewerkt:
ritsert zei:
speedtest.nl vind ik absoluut niet betrouwbaar. Dat downloadbestand geeft een meer zuivere waarneming. Gebruik dan wel het bestand op de server van Tele2. [http://www2.tele2.nl/10mb]
Wat is de lengte van je telefoonkabel (inclusief splitter) naar het modem? Boven de 8 meter geeft dit al verlies van snelheid. Probeer anders het modem rechstreeks aan te sluiten, zonder splitter, slechte kwaliteit telefoondraad sluit je dan uit.

Heb je echt alle programma's die van internet gebruik maken uit staan? Ook gecontroleerd op virussen/spyware/adware/malware?

Firewall en virusscanner maken niet zo heel veel uit, reken gewoon 4 a 5 % van de snelheid daarvoor. XP en de communicatie zelf met de wijkcentrale pakken ook ruim 20 %.
Als je op een dikke 3 mbit uitkomt zou het goed moeten zijn.

de 100mb file geprobeerd vanmorgen met 5 gebruikers .snelheid was 98.7 KBs .tijd 12 minuten .De afstand tussen spitter en mobem is 50 cm .heb het nog eens geprobeerd zonder firewall en virusscanner ,maar daar zit geen verschil in.Alle programma';s zijn af gesloten en alles is gescand..de wijkcentrale moet met 75-90 meter afstand ook geen probleem zijn Ik probeer het straks nog ff rechtstreeks zonder splitter.Dat hoor je nog .alvast bedankt allemaal voor de genomen moeite.

inmiddels diverse tests gedaan zonder splitter ..snelheid blijft gelijk .104.3 KBs en 100mb file getest down.snelheid 84.6 KBs

Laat Tele2 eens een lijnmeting doen want er zit iets goed fout !

Op welke snelheid traint je modem ?

upsidaisy zei:
Laat Tele2 eens een lijnmeting doen want er zit iets goed fout !

Op welke snelheid traint je modem ?

Sorry .maar nu begrijp ik je ff niet helemaal.ben niet zo'n pc knobbel .hahaha
wou net weer gaan bellen.maar door storing niet bereikbaar .

modem

Mischien ligt het aan het modem, welk merk & type is het?

Wat is de TOTALE lengte van de telefoonkabel naar het modem. Dus het stuk voor de splitter en het stuk na de splitter bij elkaar opgeteld. Gemeten vanaf de plek waar het signaal het huis binnenkomt (ISRA-punt, altijd begane grond)

Is het ooit goed geweest, die snelheid? Of was het altijd traag. Is de snelheid ook traag op andere pc's? Heb je nog een ander modem tot je beschikking om te testen?

Je woont praktisch naast de wijkcentrale, die snelheid moet gewoon goed zijn. 99 van de 100 keer ligt een snelheidsprobleem niet bij de KPN of de provider.

Laatst bewerkt:
sulky zei:
Sorry .maar nu begrijp ik je ff niet helemaal.ben niet zo'n pc knobbel .hahaha
wou net weer gaan bellen.maar door storing niet bereikbaar .

Je kunt afhankelijk van het verbindingstype inloggen op je modem en dan zie je een up en download snelheid staan !
Welke getallen staan daar ?

ritsert zei:
Mischien ligt het aan het modem, welk merk & type is het?

Wat is de TOTALE lengte van de telefoonkabel naar het modem. Dus het stuk voor de splitter en het stuk na de splitter bij elkaar opgeteld. Gemeten vanaf de plek waar het signaal het huis binnenkomt (ISRA-punt, altijd begane grond)

Is het ooit goed geweest, die snelheid? Of was het altijd traag. Is de snelheid ook traag op andere pc's? Heb je nog een ander modem tot je beschikking om te testen?

Je woont praktisch naast de wijkcentrale, die snelheid moet gewoon goed zijn. 99 van de 100 keer ligt een snelheidsprobleem niet bij de KPN of de provider.

Het modem is een speedtouch510 orgineel van tele2 .de totale lengte is 6 meter .voorheen wanadoo gehad en nooit geen problemen .nee ik heb geen ander modem of pc tot mijn beschikking .in November gestart met Tele2 .toen was de snelheid al 1mb .er over gebeld en volgens hun klopte dat .er zou aan gewerkt worden .maar dat duurt nu al een poosje ik ga morgen proberen een lijntest te vragen zoals Upsidaysy voor stelde. ben benieuwd

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan