Snelheid USB testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Hey, ik heb een tijd geleden een USB 2.0 kaart bijgeprikt omdat mijn PC stnadaard alleen 1.1 ondersteund... alleen ik heb helemaal niet het idee dat 2.0 sneller is!

Is er ergens een programma waarmee ik de snelheden van verschillende USB poorten kan testen om te zien of er ofwel, ofgeen verschil is?

Alvast bedankt!

Je kunt de snelheid van je USB heel eenvoudig testen met een programma als HD Tach of HD Tune als je er een USB-stick in steekt. Beide programma's om de snelheid van je HDD te meten. Maar door te doen of je stick een HDD is kun je gewoon de snelheid daarvan meten.

Theoretisch zou je moeten vinden bij 1.1 een walgelijke snelheid van 0,6 MB/s en bij 2.0 60 MB/s. Echter dit zul je niet meten om verschillende redenen.
1) Het USB protocol haalt behoorlijk wat van je snelheid weg; bij USB 1.1 weet ik de te verkrijgen waarde niet. Bij USB 2.0 zul je nooit boven de 30 MB/s komen.
2) Je USB stick is gewoonweg niet snel genoeg. Hele snelle (dure) sticks halen 37 MB/s, maar het zou zo maar eens 7 MB/s kunnen zijn voor een huis- tuin- en keukenstick. Voor de duidelijkheid ik heb het over lezen, want schrijven gaat nog langzamer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan