Snelheid vaan SATA2 met controller kaart in PCI

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
1.390
Voor een MB zonder SATA aansluitingen zijn er controllerkaartjes waarmede een SATA2 harddisk via PCI slot 300 MB/s kan werken zegt men. Is dat zo?? Of ben je afhankelijk van de snelheid van de snelheid van PCI ??
Wie weet hier meer van???

Henk Sr
 
Volgens mij ligt de snelheid langs een PCI slot lager dan bij een onboard Sata controller. Is dan een gewone IDE schijf geen oplossing?
 
Ja een IDE is wel een oplossing, maar ik zou graag weten of het zo is en hoeveel het scheelt en waarom etc.

grts.,

henk sr
 
Sata-schijf via pci-kaart is volgens mij sneller dan een oudere ide-schijf.

Ik heb ervaring met een ultra goedkope controller met daarop een sata-schijf. Windows startte via die sata-schijf op. Ging prima en best snel.
Sneller dan met mijn oude ide-schijf.

ik weet natuurlijk niet hoe het zit met een raptor-achtige schijf. Maar ik denk dat je zo'n schijf niet in een oudere pc gaat zetten.

Sata-schijven maken echt niet gebruik van de volledige sata-poortsnelheid. Daarvoor gaan de schijven nog niet snel genoeg
 
Nee, dat is ook niet de bedoeling. Ik ben gewoon benieuwd of de PCI bus de snelheid van de SATA2 beperkt.

grts.,
henk sr
 
Nee, dat is ook niet de bedoeling. Ik ben gewoon benieuwd of de PCI bus de snelheid van de SATA2 beperkt.

grts.,
henk sr
Dat durf ik niet te zeggen.
Ik kan alleen zeggen dat de schijven naar mijn idee snel genoeg gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan