Snelheid van de wifi

• Onderwerp starter Onderwerp starter TSAR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TSAR

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Ik heb een netgear WNDR3700 als router. Volgens de specs behaalt deze een snelheid tot 300 mbps.

Wanneer ik nu op mijn laptop (HP Pavillon dv7) naar het scherm "Status van Draadloze netwerkverbinding" kijk, dan zie ik daar een snelheid van slechts 65 mbps.

Wat is hiervan de reden, gezien de router vlakbij staat.

2de vraag : hoe kan ik de snelheid bekomen op een android toestel (tablet / smartphone) ?

Een lage netwerksnelheid wordt vaak veroorzaakt door een draadloze netwerkadapter van lagere kwaliteit. Welk merk en type netwerkadapter heb je? Je kunt dit zien in Apparaatbeheer (devmgmt.msc). Overigens is die 300 Mbps een theoretisch maximum. Dit wordt alleen gehaald onder ideale omstandigheden. Ik heb zelf meestal 243-270 Mbps.

Ik weet zo snel even geen optie of app om in Android de netwerksnelheid te meten. Welk kun je met de app 'Speedtest' de internetsnelheid meten.

Op mijn laptop zie ik onder netwerkadapters "Broadcom 4313 (802.11b/g/n).

Ondertussen ontdekt dat je ook op de tablet & smartphone op netwerkverbinding kunt tappen... ook hier komt die 65 mbps tevoorschijn.

Mijn tablet is een Galaxy Tab 2.7.0 die volgens de specs ook Wi-Fi 802.11 b/g/n aankan.

Hoe kom je dus te weten dat een toestel meer dan die 65 mbps aankan ?

Alvast bedankt voor de hulp !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan