Snelheid van draadloos netwerk verschilt met pc en laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

skoerfy

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2003
Hallo,

Ik heb een Sitecom N300 Router.
In de pc zit een 802.11n Wireless LAN Card waarmee ik nu 270 Mbps haal.
In de laptop (Packard Bell Easynote B3600) heb ik nu een Eminent wBus 150 draadloze USB adapter zitten.

Mijn vraag is waarom ik dan toch nog maar op de laptop 54 Mbps haal en geen 150 Mbps.

Ligt dit aan bepaalde instellingen?

Doe eens een link naar de productinformatie van die Eminent wBus 150, want ik krijg het idee dat het géén 802.11n netwerkkaart is, en dus gebruik maakt van 802.11g

Tijs.

Ik ben het niet 100% met je eens. De claims die ze leggen sluit niet aan bij wat er bij de specificaties is gemeld:
Standard: Wireless 150Mbps (Draft-N), backwards compatible with 54Mbps and 11Mbps.

Of die draadloze netwerkkaart dus (altijd) goed samenwerkt met routers die voldoen aan de uiteindelijk ingevoerde 802.11n standaard is wat mij betreft dus afwachten.

Ik denk nog steeds dat de netwerkkaart teruggevallen is op de 802.11g standaard, maar ik kan me voorstellen dat je wellicht nog wat kunt verdienen met een aangepaste versie van onderstaande instructie (uit de FAQS van die netwerkkaart):
* Open de RaUI utility.
* Klik op de Advanced knop.
* Selecteer 802.11 B/G of 802.11 B.
* Klik linksonder op de knop Apply.

Natuurlijk moet jij dan in stap 3 (liefst) kunnen kiezen voor 802.11n en dan op Apply klikken.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dat las ik ook al inderdaad maar dan in handleiding.
Maar: Selecteer 802.11 B/G of 802.11 B. staan er niet bij...
Wireless mode: Alleen 2.4 GHZ en dan moet ik een land code selecteren...

Mijn netwerk stond op: Gedeeld omdat mijn oude modem in de laptop niet anders had.
Ik heb deze nu veranderd in WPA2 en nu is de snelheid 72 mbps i.pv. 54 mbps...
Nog geen 150 zoals deze moet kunnen....

Vind ik nog heel erg ok, voor een pre-802.11n netwerkkaart... Ik heb verder geen tips, behalve een andere draadloze netwerkkaart kopen (recenter, en met compatibiliteit met het definitief vastgestelde 802.11n protocol, liefst van dezelfde fabrikant als de router).

Tijs.

Inmiddels het ding ook even op de pc ginstalleerd en daar haald ie wel de 150...
Beetje raar.
Maar de router kan 300, dus dan is 150 eigenlijk weer te min.
Aankomende week ding toch maar terugbrengen en er 1 van 300 nemen van het Sitecom merk.

Thanks voor je suggesties en hulp!

Graag gedaan. Jij bedankt voor de duidelijke terugmeldingen (over snelheden op de verschillende computers, de instellingen van je draadloze netwerk etc.)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan