Snelheid van het ene forum en het andere...

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Geen flauw idee of deze vraag hier goed staat, ik zie wel of hij wordt verplaatst.

Als vriendenclub hebben wij een website, was oorspronkelijk opgericht als een pc vragenbaak (net zoals hier) maar het is nu onderhand meer een vriendenforum geworden. Echt heel gezellig, maar dat is het probleem niet.

Het probleem zit hem in het feit dat bij de ene de website zo traag is als ik weet niet wat en bij de andere zo retesnel.
Wij wonen door het hele land en hebben uiteraard ook verschillende providers.
Ook bij mij is hij erg langzaam en soms als je een bericht gepost hebt, komt er een wit vlak ipv je bericht.
Ik zit ook op andere fora en daar heb ik geen enkel probleem mee. Hier ook niet trouwens!
De webbeheerder doet er alles aan om het probleem op te lossen, maar zo onderhand hebben wij het idee dat het niet aan de database ligt. (of hoe je dat ook noemt, heb er zelf geen kaas van gegeten, heb meer verstand van pc's bouwen.)

We hebben nu zelf ook een testforum aangemaakt om daar eens te testen hoe het daar werkt.

Lees hier wat onze beheerder schrijft:

Moe word ik niet van die klachten over het forum maar wel een beetje moedeloos.
Is het niet zo, dat wanneer het werkelijk aan de software zou liggen dat iedereen diezelfde klachten zou moeten hebben?
Is het niet zo, dat wanneer het bij de meesten goed gaat het wel eens een hele andere oorzaak kan hebben?
Ik ben tot alles bereid om het eenieden naar zijn of haar zin te maken dus ook om een geheel nieuwe install te doen met een geheel nieuwe database.
Kon ik maar van te voren weten of die problemen dan over zouden zijn maar als de oorzaak van die foutmeldingen heel ergens anders liggen dan kan ik dagen weken maanden erin steken maar kan ook ik er niets tegen doen.
Ik heb weleens een klacht neergelegd bij Planet maar die wimpelt het gelijk af.
Ik heb ook wel eens zitten denken dat het soms aan de adsl verbindingen van de KPN zou kunnen liggen.
Een php-forum als dit waarbij er internetverkeer van en naar de servers is heb je een goede verbinding nodig.
Bij adsl zijn er maximale afstanden tussen kpn centrales en gebruikers met een bepaalde overschrijdings tolerantie.
Wat die afstanden en toleranties precies zijn weet ik niet maar wanneer je misschien net de pech hebt in zo'n afstandsgrens te zitten zal een gewone website met alleen downstream snel openen maar een php-forum met een hoop down en upstream voor problemen zorgen.
Nogmaals ik weet het antwoord ook niet maar vervelend, voor diegene met die meldingen, vind ik het wel.

En ik vind het weer zo erg omdat het probleem niet wordt gevonden en hij zo stinkend zijn best doet om het alle leden naar de zin te maken.

Wie weet een oplossing, of wie weet waar we moeten zoeken, in welke richting of ligt het toch aan de verschillende providers? Of wat??

Alvast bedankt.

Als ik dit zo lees, correct me if iam wrong, dat de website op een thuisserver word gedraait? of in iedergeval via de provider, ( gratis website bij adsl ).

Waarom niet bij een gewone webhosting?

Nee, hij heeft een host Servage.

Maar de problemen werden zo erg dat hij heeft besloten een andere host te gaan zoeken.
In ieder geval ligt het niet aan de software wat wij eerst dachten.

Toch bedankt voor het antwoord:thumb: , ik dacht ik krijg nooit geen antwoord meer.

We wachten het maar even af met die nieuwe host, welke het is geworden weet ik nog niet.

Ik denk dat het niet aan het forum (software) ligt, maar meer aan de (beveiligings) instellingen op de diverse pc's of het gebruik van proxy op de 'trage' pc's.
Een goede optie om dit in kaart te brengen is denk ik een onderzoekje starten.
Wat hebben de probleem pc's voor een verbinding, welke provider, welke beveiligingssoftware, enzovoort. Probeer dan de overeenkomsten te vinden bij de probleem pc's en het verschil daartussen met de niet probleem pc's.
Je moet niet naar het probleem gaan zoeken, maar de 'niet' problemen uitsluiten, dan blijft vanzelf het probleem over.

Ja, dat is inmiddels ook gebeurd.
De leden hebben allemaal een andere provider, geen proxy's, allemaal vrij recente pc's, dus daar hebben we al op gezocht, maar dat is het dus niet.
Ook hebben we via start>uitvoeren>cmd (of was het wat anders) en dan intypen traceert en dan het webadres, en dan gekeken hoe de verbinding liep.
Het gekke is dat bij niet iedereen dit hetzelfde was, de een ging over Engeland naar de website, een ander ging via Denemarken.

Maar ja, ik heb hier geen kaas van gegeten. Kan er ook weinig over zeggen.

Laten we maar even afwachten met de nieuwe host.

Als je op je websites 'dingen' binnenhaalt van andere adressen dan kan de laadtijd van de pagina daardoor vertraagt worden. Ik merk dat zelf met bijvoorbeeld weer en verkeer informatie die ik op mijn website als service erbij zet. Zelfs een simpel pagerank plaatje, of een link naar een externe webstat database kan vertraging geven. En last but not least eventuele advertenties kunnen vertraging veroorzaken.

Als laatste tip, probeer eens de database te optimaliseren! Dit kan via het phpmyadmin panel. En kun je zelf bij de configuratie, dan de mysql timing aanpassen, dit kan ook hickups veroorzaken.

Suc6

We hebben nu sinds een week of 3 een nieuwe host.
Ik moet zeggen dat het allemaal harstikke vlot loopt, het forum is supersnel geworden.
Geen van de leden heeft nog problemen, dus ik beschouw mijn vraag als opgelost.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan