Snelheid van Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

viperturbo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2007
Kortgeleden is de snelheid van de kabel (Powerabonnement) verhoogd. Hier in huis werken we met 3 computers en 1 laptop. De snelheid voor alle computers incl. laptop is ± 10.000 kbps, behalve op mijn eigen computer. 2 computers via router draadloos, 1 (de mijne) met kabel evenals mijn laptop. Wanneer ik een speedtest doe via de veschillende programma'sm kom ik maar tot 4800 -4900 kbps, alle andere tot genoemde snelheid.
Intussen heb ik al een nieuw moederbord deASUS P5ld2 SE, dezelfde als de in computer welke ik boven heb staan, waar ik de snelheid wel haal. Heb intussen verschillende netwerkkaarten gebruikt en uitgeprobeerd, zowel met kabel als draadloos, geen verschil.
Weet iemand misschien nog een oplossing?

Even wat eerste gedachtes.

1. Check eens de netwerkabel door deze even te vervangen door een andere.

2. Stop je kabel eens in een andere poort van je router

3. Controleer of je een 100 of 10 mb verbinding hebt met de router. Kun je simpel testen door je kabel er even uit te halen en er weer in te stoppen. Je krijgt dan weer een melding dat hij verbonden is met .... Mb.

4. Herstart je router eens opnieuw. Stroom eraf en er weer op

5. Kijks eens bij de fabrikant of er ene update is voor de firmware van de router.

6. Start eens in de veilige modus met netwerkverbinding en test nog eens

Laatst bewerkt:
1. Heb ik gedaan, maakt geen verschil
2. Maakt geen verwschil
3. 100 MB
4. Geen veranderingen
5. Geen nieuwe update voorhanden
6. ook hier geen verandering
Ben bang dat ik windows opnieuw zal moeten installeren

Denk inderdaad dat dit de enige mogelijk nog is.

Controleer ook eens onder de eigenschappen van de kaart --> tabblad geavanceerd of daar de Link speed/Duplex mode op 100mbps/full duplex of op auto staat.
In ieder geval dezelfde instelling als je andere pc's in het netwerk.

Controleer ook eens onder de eigenschappen van de kaart --> tabblad geavanceerd of daar de Link speed/Duplex mode op 100mbps/full duplex of op auto staat.

Hij heeft een 100 mb verbinding, zie twee kopjes terug bij punt 3. :)

Dat bedoel ik niet. Kijk nog eens goed. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan