V
Verwijderd lid 21204
Ik kan met mijn 2 SSD's (OCZ Vertex SATA II 2.5" 60GB) niet de gespecificeerde snelheid halen van:
HDD leessnelheid 230MB/s
HDD schrijfsnelheid 70MB/s
Ik heb natuurlijk al even wat ge-googled en zo ben ik al tot de ontdekking gekomen dat mijn SSD's in IDE modus stonden (niet zo handig dus) dus heb ik de bijbehorende registerwijziging gemaakt en ze omgezet naar AHCI
Helaas maakt dit voor de snelheid niet veel uit.
Mijn leessnelheid is IDE modus was namelijk: min 25.8 / max 155 / gem 88.1
Mijn leessnelheid is AHCI modus werd: min 29.6 / max 156.0 / gem 79.4
Zelfs de max komt dus niet in de buurt van de beloofde 230MB/s
Update of TRIMmen lukt niet aangezien ze in RAID 0 staan, maar ik heb net (gister) een schone Windows installatie uitgevoerd dus trimmen zou (in theorie) niet nodig moeten zijn.
Hebben jullie tips om uit te vinden waar ik mijn snelheid verlies?
De schijven draaien overigens op een MARVELL Raid controller waarvan ik de bios al ge-update heb
HDD leessnelheid 230MB/s
HDD schrijfsnelheid 70MB/s
Ik heb natuurlijk al even wat ge-googled en zo ben ik al tot de ontdekking gekomen dat mijn SSD's in IDE modus stonden (niet zo handig dus) dus heb ik de bijbehorende registerwijziging gemaakt en ze omgezet naar AHCI
Helaas maakt dit voor de snelheid niet veel uit.
Mijn leessnelheid is IDE modus was namelijk: min 25.8 / max 155 / gem 88.1
Mijn leessnelheid is AHCI modus werd: min 29.6 / max 156.0 / gem 79.4
Zelfs de max komt dus niet in de buurt van de beloofde 230MB/s
Update of TRIMmen lukt niet aangezien ze in RAID 0 staan, maar ik heb net (gister) een schone Windows installatie uitgevoerd dus trimmen zou (in theorie) niet nodig moeten zijn.
Hebben jullie tips om uit te vinden waar ik mijn snelheid verlies?
De schijven draaien overigens op een MARVELL Raid controller waarvan ik de bios al ge-update heb