Snelheid van Vista64 <---> XP32

Status
Niet open voor verdere reacties.

svandijk

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Een paar maand geleden heb ik een nieuw moederbord en processor moeten kopen.
Ben toen overgestapt van een MSI 649 Neo-V naar een MSI P4M900M2.
Processor was eerst een Intel P4 HT, 3GHz , nu een Intel DualCore E2140.

WindowsXP ( oude MB ) was origineel. Ben nu aan het testen met Vista64 Ultimate ( nieuw MB ) wat een download is.

Tijdens het opstarten van Vista64, laat de pc nu een soort van Linux bootloader zien.

Nu heb ik het gevoel dat mijn systeem er met deze aanpassing flink op achteruit is gegaan. Ondanks meer geheugen ( 1.5GB -> 2.0GB ) en een betere videokaart ( 128MB AGP -> 512MB 8500GT ).

Is het mogelijk dat met het aanschaffen van een legale Vista licentie ( en herinstallatie ) mijn problemen opgelost zijn? Of moet ik maar terug gaan naar XP ???

waarom 64 bits als je maar 2GB gebruikt ?

waarom 64 bits als je maar 2GB gebruikt ?

Misschien om te testen en omdat de processor dit ondersteund?
Maar ook misschien omdat we binnenkort allemaal moeten overstappen naar Vista?
Maar misschien ook wel om te kijken wat het verschil is tussen een legale en een illegale versie
Maar misschien ook wel omdat ik nog xx andere redenen ken om te testen.....

Waaarom MOET>.... je overstappen ?
Waarom zul je moeten testen of jou processor hetkan als alle C2D 64Bits zijn....

Hoi

De grub-loader zorgt ervoor dat een illegale versie toch als legaal herkend wordt, doordat een Slic-table geemolueerd wordt.

Jammer genoeg is die pret binnen enige weken afgelopen, zie Kb 940510 als voorloper op SP1.

De PC wordt daardoor hooguit wat trager bij het opstarten, maar speelt daarna geen rol meer.

Voor 64-bits Ultimate wordt algemeen 4Gig geheugen als normaal gezien en aanbevolen !

Maar je Via Chipset is ook niet 1 van de snelste; dit zou je als Microsoft Certified Engineer toch moeten weten.

Wat is je Vista-rating nu met dat setje ??

Greetz,

Harry.

Ja, ik weet dat ik niet bepaald de snelste set heb. De prijs was belangrijker dan de snelheid.
Prestatieindex: 4.5
Processor: 4.7
Geheugen: 4.6
Grafisch: 4.5
Grafische weergave voor spellen: 5.2
Primaire vaste schijf: 5.3

Hoi !

Valt me niet tegen met een budget-set !

Greetz,

Harry.

Waaarom MOET>.... je overstappen ?
Waarom zul je moeten testen of jou processor hetkan als alle C2D 64Bits zijn....

Natuurlijk MOET ik niet overstappen.
Het gaat mij er voornamelijk om wat het verschil in snelheid is.
En wel op dit moment en in de korte toekomst.
Natuurlijk ken ik de theoretische verschillen. Maar een 64 bit processor is meer dan alleen geheugen adressering.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan